Lada, un produs născut pe vremea când Leonid Brejnev bătea cu pumnii în masă la conferințele ONU, este pe cale să îndeplinească visul liderilor sovietici.
Brandul aflat sub oblăduirea concernului AvtoVAZ, are posibilitatea de a deveni o marcă producătoare cunoscută la nivel mondial.
Rușii au pregătit noua generație Priora, ce se anunță ca marele rival al modelului franco-român Logan. Modelul este, în momentul de față, cel mai accesibil și bine comercializat automobil în Rusia. Vândut până în prezent în peste 25 de milioane de unități, automobilul low-cost amenință serios poziția Daciei Logan.
„Lada pregătește debutul mașinii care o va consacra în Europa și în lume”, spun șefii de la AvtoVAZ.
Lansată pe piața autohtonă în aprilie 2007, noua generație Priora va ataca în forță bătrânul continent. Modelul ieftin va da mari bătăi de cap modelelor concurente Tata Indica, Daihatsu Sirion sau Fiat Panda.
Vehiculul Lada va debuta mai întâi pe piețele din vestul Europei la începutul anului viitor, iar din luna mai 2008, pe uriașa piață a Chinei. Vor urma Canada, Brazilia, Ucraina, Turcia și alte piețe emergente din Europa și Asia. Prețul mașinii este încă necunoscut dar se va situa în jurul celui din prima generație, adică în jur de 9.000 de euro.
Vor exista două versiuni de caroserie, hatchback și sedan, și un singur tip de motorizare, de 1.6 litri pe benzină, producție proprie, ce va genera 98 de cai putere.
Conform declarațiilor producătorului, unitatea cu 4 cilindri respectă normele de poluare Euro 3, va consuma 7.2 litri/100 km și va putea atinge o viteză maximă de 183 km/h.
Pe viitor sunt prevăzute introducerea a două noi motorizări, una pe benzină de 72 de cai putere și un diesel common-rail de 84 de cai putere.