Matematica a fost piatra de moară pentru elevii de clasa a VIII-a care au susținut simularea examenului de evaluare națională, de la începutul acestei luni. Peste 70% dintre elevi nu au reușit să obțină note de trecere la această probă.
Au fost 6.227 de elevi care au susținut testarea, iar cei mai mulți (1.929) au fost notați cu note între 3 și 3,99. Alți 1.642 au note între 4 și 4,99.
De asemenea, media notelor de la matematică a fost de doar 4,28.
Ce i-a pus în dificultate pe elevi, de ce sunt rezultatele atât de slabe și pe ce ar trebui să se concentreze elevii și profesorii până la data examenului sunt întrebări la care au încercat să răspundă reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava.
- Lacune mari din clasele precedente
Programa școlară pentru simulare a acoperit toată materia claselor V-VII și o parte din materia clasei a VIII-a ce a putut fi parcursă până la data simulării.
Potrivit IȘJ, subiectele au fost grilă, iar elevii au răspuns greșit la mare parte din probleme.
„Acest fapt poate fi cauzat de neatenție în rezolvarea problemei, bifarea greșită a unui răspuns sau bifarea la întâmplare a răspunsului, dar și de lacune în ceea ce privește cunoștințele de matematică necesare rezolvării acestor probleme.
De asemenea s-a observat că există elevi care nu citesc cu atenție cerința problemei, în acest mod obținând răspunsuri greșite pe care le bifează.
S-a constatat și faptul că o mare parte dintre elevi nu a abordat deloc problemele de la Subiectul III, ce necesită rezolvarea completă. Acest lucru arată că atitudinea copiilor față de a rezolva probleme este foarte scăzută”, spun reprezentanții IȘJ.
Instituția concluzionează că rezultatele obținute la matematică denotă faptul că există elevi cu lacune în ceea ce privește cunoștințele din clasele precedente.
- Măsuri
Pentru ca rezultatele să se îmbunătățească, lucrărilor elevilor vor fi analizate la clasă, iar profesorii vor desfășura activități remediale.
Printre măsurile propuse de Inspectoratul Școlar mai amintim: activități diferențiate la nivelul clasei, în funcție de nivelul de pregătire al elevilor; suport și îndrumare pentru elevi; încurajarea elevilor, în mod special a celor care au luat note sub 5, pentru a putea depăși această barieră.
„Cadrele didactice vor desfășura activitățile de pregătire suplimentară la matematică cu elevii clasei a VIII-a după un grafic aprobat de conducerea școlii. În cadrul activităților de pregătire se va urmări reactualizarea cunoștințelor anterioare, consolidarea și fixarea noțiunilor, cât și rezolvarea unor itemi de tipul celor propuși pentru Evaluarea Națională”, a mai transmis IȘJ.






