Structura administrativă a Spitalului Clinic de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava va fi reorganizată, conform unui proiect de hotărâre care se află pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean, din data de 28 noiembrie a.c.. La propunerea conducerii unității medicale, vor dispărea trei din cele șapte posturi de director, precum și trei posturi de șef serviciu.
Astfel, își vor pierde funcțiile directorul de la Resurse umane, directorul administrativ și directorul tehnic și șefii de serviciu de la Salarizare, de la Tehnic și de la Managementul calității serviciilor în sănătate. Spitalul va avea doar patru directori – directorul medical, dr. Valeriu Gavrilovici, directorul de îngrijiri, asistenta Gianina Gorescu, directorul financiar-contabil, ec. Renate Simader și directorul operațional-administrativ, ec. Daniela Crap.
Conform proiectului de HCJ, Direcția resurse umane, juridic și salarizare se desființează, implicit și postul de conducere vacant de director. De asemenea, se desființează Serviciul juridic și resurse umane, iar postul de conducere ocupat de șef serviciu gradul II se desființează. Titularului postului i se va pune la dispoziție lista posturilor vacante existente în cadrul unității sanitare, corespunzătoare pregătirii profesionale și vechimii în specialitate. Activitatea juridică se va desfășura în cadrul unui compartiment juridic.
- O direcție și 9 compartimente vor fi în subordinea directă a managerului
Managerul Larisa Blanari va avea în subordine directă 9 compartimente: compartimentul RUNOS (resurse umane, normare, organizare și salarizare); Juridic; Relații cu publicul și promovarea serviciilor medicale; Informatică și comunicare; Cercetare și dezvoltare; Securitate în muncă, protecție civilă și situații de urgență; Management al calității serviciilor de sănătate și siguranței pacientului; Prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale; Audit intern.
Se desființează, de asemenea, Serviciul salarizare și normare, împreună cu postul de conducere vacant de șef serviciu gradul II și se înființează compartimentul RUNOS (resurse umane, normare, organizare și salarizare). Două compartimente, cel de relații cu publicul și cel de marketing, promovare servicii medicale se comasează în noul înființat compartiment de relații cu publicul și promovarea serviciilor medicale.
Desființarea Direcției resurse umane, juridic și salarizare este fundamentată, printre altele, de „necesitatea separării clare a funcțiilor interne/administrative, de cele orientate spre mediul extern, spre promovare și comunicare, astfel încât activitatea de resursele umane și cea juridică să-și păstreze independența necesară pentru aplicarea legislației specifice, în timp ce activitățile de promovare și comunicare să rămână transparente și orientate spre exterior; optimizarea fluxurilor decizionale; respectarea normativelor de personal în vigoare”.
O altă direcție desființată, cu postul aferent de director, este Direcția administrativă-contracte și se înființează, în subordinea directă a managerului, Direcția operațională și administrativă, care preia și Serviciul licitații, contractare, aprovizionare, compartimentul deșeuri periculoase și compartimentul deservire.
Din organigramă dispare și Serviciul tehnic și postul de conducere, titularului postului urmând a i se pune la dispoziție lista posturilor vacante existente în cadrul spitalului, corespunzătoare pregătirii profesionale și vechimii în specialitate. Reorganizarea Direcției administrative include și desființarea altor compartimente.
Atelierul de întreținere și reparații din cadrul Serviciului tehnic desființat trece în subordinea Direcției operaționale și administrative nou-înființate, păstrându-și structura de personal. Noua Direcție operațională și administrativă va avea un număr total de 90 de posturi, din care 3 de conducere și 87 de execuție, fiind compusă din următoarele structuri: Serviciul licitații, contractare, aprovizionare, Compartimentul deșeuri periculoase, Compartimentul deservire, Compartimentul tehnic, investiții și monitorizare lucrări, Compartimentul mentenanță aparatură medicală, Atelierul de întreținere și reparații.
- Eliminarea „conflictelor de autoritate” și „clarificarea ierarhiei”, printre motivele desființării a două direcții
Desființarea celor două direcții, Direcția administrativă-contracte și Direcția tehnică și investiții, și înființarea Direcției operaționale și administrative sunt justificate de „eficientizarea fluxurilor decizionale, eliminarea conflictelor de rol și de autoritate; clarificarea ierarhiei și responsabilităților, precum și evitarea suprapunerii de atribuții, cele două direcții vechi având atribuții înrudite și gestionând procese operaționale similare (monitorizare lucrări, implementare investiții, reparații echipamente); respectarea normativelor de personal în vigoare”.
Un al treilea serviciu desființat, împreună cu postul de șef serviciu, este cel de management al calității serviciilor de sănătate și siguranței pacientului. În locul acestuia se înființează un compartiment.
Ca urmare a modificărilor propuse, numărul total de posturi de la nivelul Spitalului Clinic de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava se reduce de la 1.900 la 1.894, prin reducerea posturilor de conducere cu 6.






