Arta seducției nu cunoaște frontiere și asta în ciuda faptului că regulile nescrise ale unui „agățat ca la carte” nu au limbaj universal, ba chiar dimpotrivă, ele fiind diferite de la țară la țară.
Luna trecută, publicația britanică The Times le-a cerut corespondenților din străinătate să verifice metodele de „agățat” practicate în toată lumea.
Astfel aflăm de exemplu că pentru nemți să își seducă o conațională e ca practicarea unui sport extrem și totul se reduce la trei elemente esențiale: rezistență, tehnică și echiparea potrivită. În ceea ce privește șarmul, lucrurile nu sunt tocmai clare. Dacă e să ne luăm după cel mai vizitat site matrimonial din Germania, cea mai folosită frază folosită în aceste părți pentru a seduce o femeie este: „Ochii tăi au aceeași culoare cu Porsche-le meu”. Oricât ar părea de incredibil, specialiștii în arta seducției ar fi capabili să bage mâna în foc că această metodă chiar funcționează, la fel ca și fraza :”Vrei să îmi vezi colecția de pistoale”.
Însă faptul că cele mai cunoscute frumuseți teutone au ajuns pe mâini străine, vezi cazul Claudiei Schiffer, căsătorită cu Matthew Vaughn sau cuplul Heidi Klum și Seal, începe să fie considerat o adevărată problemă națională de lipsă de încrede în propriile forțe.
În aceste condiții, nu mai surprind pe nimeni zecile de cursuri și seminare pe tema artei seducției, unde bărbatul german învață să fie romantic și de unde află că nu e deloc necesar să arate din întâmplare cheile de la mașini pentru a atrage atenția reprezentantelor sexului frumos. De altfel, dacă este să ne luăm după zecile de sondaje realizate pe această temă, se pare că femeile germane își doresc un bărbat care să știe să le asculte, dar care să nu fie sufocant, care știe să își arate slăbiciunile, dar care să nu fie un „papă lapte”, care să știe să vorbească fără a fi însă pasionat de bârfe, care să aibă simțul umorului, fără a fi însă vulgari.
Seducție și seducători
De ceva timp, celebrul macho man italian și-a cam pierdut talentul de a face prima mișcare. De vină este probabil feminismul tot mai accentuat, dar și recesiunea economică din ultima perioadă, care a afectat serios portofelul și romantismul. Iată de ce nu surprinde deloc că tot mai multe femei „iau taurul de coarne” și fac primul pas, complice fiind și faptul că limita dintre complimente și hărțuire este din ce în ce mai subtilă, iar riscul ca un bărbat să dea de necazuri atunci când încearcă să „agațe” o doamnă este foarte mare. În ciuda acestor temeri, faima de „Don Juani” a italienilor încă mai persistă. Secretul? Probabil capacitatea de a face complimente mereu și oriunde, celebrul „Ciao, bella” devenind aproape o marcă înregistrată, dar și faptul că „macaronarii” nu au nevoie de alcool ca să abordeze o femeie. Cei mai mulți dintre ei ar prefera mai degrabă să fie respinși politicos, decât să li se reproșeze că miros a băutură.
În Franța, metodele de agățat s-au mai schimbat și ele în ultimii ani. În timp ce acum câțiva ani era suficient să îți intersectezi privirea cu o fată într-o cafenea sau o galerie de artă, iar lucrurile erau practic rezolvate, în zilele noastre situația s-a schimbat radical. Din cauza ritmului frenetic al vieții, seducerea unei femei devine o adevărată provocare și nu există reguli fixe. Ba de fapt, una ar fi: să le faceți să râdă. Din păcate însă, dacă e să ne luăm după franțuzoaice, conaționalii lor au tentația să ardă etapele și sunt destul de direcți, uitând de romantism și complimente.
Strategii dincolo de Ocean
Strategie, planificare, oportunism și execuție, cam acestea ar fi regulile de bază ale pragmaticilor americani aflați în căutarea unui suflet pereche. Pentru a-și demonstra această teorie, corespondentul din America al ziarului Times evocă exemplul unui bun prieten de-al său, capabil să cucerească o stewardesă cu surâsul și bunele maniere, spre exasperarea unor tineri englezi din același zbor, care încercaseră să o seducă pe tânără cerând cantități impresionante de alcool pentru a-și face simțită prezența. Rezultatul a fost unul ușor de anticipat: britanicii au plecat acasă beți și într-o stare deplorabilă, în timp ce americanul a plecat în compania stewardesei.
În Australia, lucrurile sunt mult mai simple. „Dacă la un grătar bei o bere și vezi o fată care face același lucru, atunci înseamnă că aveți ceva în comun”. În această frază se află toată tehnica de „agățat” a tinerilor de la Antipozi, copiii eterni cu corpuri de vis și personalități nu tocmai de gentleman, care au nevoie de un pic de alcool pentru a-și face curaj cu doamnele. Odată învinsă timiditatea, australienii trec la atac afișând o siguranță de sine chiar un pic excesivă și un simț al umorului deseori forțat.