O campanie publicitară care are ca scop îmbunătățirea imaginii statului independent Kosovo a fost lansată luni, de cunoscuta agenție de publicitate Saatchi & Saatchi, la Priștina, informează AFP.
„Vrem să creăm o sensibilizare la nivel global în ceea ce privește statul Kosovo”, a declarat David Kosmin, reprezentant al agenției Saatchi & Saatchi, în cadrul ceremoniei de lansare a campaniei.
Potrivit lui Kosmin, scopul campaniei este de a atrage cât mai mulți turiști și cât mai multe investiții în Kosovo.
Campania cuprinde mai multe clipuri de circa 60 de secunde, care vor fi difuzate pe canale TV internaționale precum CNN, BBC World News, Euronews, CNN, Bloomberg și Eurosport.
„Ulterior, vor fi pregătite niște materiale scrise, care vor fi publicate în reviste internaționale precum The Economist sau Newsweek”, se arată într-un comunicat de presă al agenției.
Agenția Saatchi & Saatchi a fost aleasă, în luna ianuarie, de guvernul kosovar pentru a pregăti o campanie care să promoveze în lume imaginea celui mai recent stat format în Balcani. Agenția a primit o cerere de ofertă în valoare de 5,7 milioane de euro.
Președintele Kosovo, Fatmir Sejdiu, a declarat că speră ca această campanie să fie o bună ocazie pentru a prezenta actuala realitate din țară.
„Noi prezentăm energia din Kosovo, sufletul țării, ambițiile sale și dorim foarte mult să ne alăturăm Europei”, a declarat Sejdiu.
Independența Kosovo, proclamată în februarie 2008, a fost recunoscută până în prezent de 62 de țări la nivel global, dintre care cele mai importante sunt statele membre ale Uniunii Europene și Statele Unite.
Serbia respinge în continuare independența Kosovo, pe care o consideră una dintre provinciile sale. Poziția guvernului de la Belgrad este susținută în principal de Rusia.