Kiss FM, Radio România Actualități, Radio Zu și ProFM au fost cele mai ascultate posturi de radio la nivel național în primăvara anului 2013, potrivit Studiului de Audiență Radio (SAR), realizat în perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013.
Potrivit studiului realizat de IMAS și GfK România, în perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013, numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel național, pe un public de peste 11 ani, a fost de 11.483.600, în ușoară scădere față de valul de primăvară din 2012 (11.713.400 de ascultători).
La nivel național, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM – 2.443.400 de ascultători pe zi (11,5% cotă de piață), în scădere față de valul de primăvară din 2012, când postul de radio atrăgea 2.861.000 de ascultători zilnic.
Kiss FM este urmat de Radio România Actualități – 1.925.800 de ascultători și cea mai mare cotă de piață – 14,2% (în scădere față de perioada de primăvară din 2012 – 1.970.700 de ascultători), Radio ZU – 1.738.900 de ascultători și 7,8% cotă de piață (în scădere față de primăvara anului trecut – 1.833.000 de ascultători).
Topul celor mai ascultate radiouri la nivel național este continuat de ProFM – 1.657.200 ascultători (8,8% cotă de piață), Europa FM – 1.332.100 de ascultători (8,3% cotă de piață), Radio 21 – 759.000 (3,7%), Magic FM – 734.700 (4,1%), Radio Antena Satelor – 721.600 (5,9%), Radio România Iași – 518.700 (2,7%) și Radio România Oltenia Craiova – 398.400 (2,3%).
Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.637.600 de ascultători pe zi și 12,2% cotă de piață, în scădere comparativ cu cele înregistrate de postul de radio anul trecut – 1.796.300 de ascultători.
Clasamentul este continuat de Radio România Actualități – 1.200.800 de ascultători și cea mai mare cotă de piață 14,7% cotă de piață (în creștere față de primăvara anului trecut – 1.191.400 de ascultători) și Radio ZU – 1.129.500 de ascultători pe zi și 7,9% cotă de piață (în scădere față de perioada similară din 2012 – 1.263.000 de ascultători).
Clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat de: Europa FM – 951.100 de ascultători și 9,3% cotă de piață, ProFM – 908.700 de ascultători și 7,7% cotă de piață, Magic FM – 618.700 (5,5%), Radio 21 – 469.000 (4,1% cotă de piață), Național FM – 211.500 (1,7%), Rock FM – 185.600 (1,3%), Radio Antena Satelor – 166.000 (1,8%), Radio Oltenia Craiova – 144.100 (1,2%).
În schimb, la nivelul orașului București, pe publicul de peste 11 ani, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi se situează Radio ZU, cu 261.000 de ascultători pe zi și 11,3% cotă de piață, în scădere față de 269.500 de ascultători în primăvara anului trecut.
Topul trei al celor mai ascultate posturi de radio din București este continuat de Radio România Actualități – 236.500 de ascultători și cea mai mare cotă de piață 16% cotă de piață (238.600 ascultători în primăvara lui 2012) și Kiss FM – 183.900 de ascultători și 6,8% cotă de piață (225.900 ascultători în prima parte a anului trecut).
Clasamentul în Capitală este continuat de: Magic FM – 164.100 și 9,2% cotă de piață (133.300 ascultători în primăvara lui 2011), Romantic FM – 96.700 (4,6%), Europa FM – 96.400 (5,6%), Radio 21 – 93.300 (4,8%), ProFM – 86.900 de ascultători (4,3% cotă de piață), Rock FM – 79.800 (3,4%) Radio Guerrilla – 70.000 (3,2%).
Valul de primăvară 2013 al SAR a fost realizat de IMAS – Marketing și Sondaje SA și GfK România – Institut de Cercetare de Piață SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audiența posturilor de radio la nivel național, urban și în municipiul București.
Eșantionul a avut un volum de 9.443 de persoane, cu o eroare maximă de eșantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eșantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.043 de interviuri (eroare maximă de eșantionare +/-2,2%), iar în București s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eșantionare este +/- 2,3%).
Universul SAR este format din persoane de 11 ani și peste această vârstă, rezidente în locuințe neinstituționalizate din toate localitățile urbane și rurale din România.
În eșantion au fost incluse 1.160 localități dintre care 69 (toate) localități urbane de peste 30.000 de locuitori, 243 de localități urbane cu mai puțin de 30.000 de locuitori din cele 251 existente, 253 din cele 468 de localități rurale cu peste 5.000 de locuitori din România, și 595 din cele 2.393 de localități rurale cu mai puțin de 5.000 de locuitori.
Măsurarea audienței posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienței din ziua precedentă (Day After Recall).