Kia a surprins o lume întreagă prin avalanșa de concepte arătate în ultimii trei ani. Marea majoritate au fost bine primite de public, semn că munca echipei de design nu a fost în zadar. Din păcate pentru prototipul Kee, un coupe de 2+2 locuri echipat cu un motor V6 de 2.7 litri și 200 de cai putere, expus în toamna anului trecut, nici măcar elogiile presei nu au mai reprezentat un motiv suficient pentru a-l pregăti ca model serie.
„Oficial, conceptul Kia Kee nu va mai intra în producția de serie”, susține Lloyd Law, managerul care supervizează derularea acțiunilor de marketing. Fără a da prea multe detalii, Law a lăsat să se înțeleagă un lucru: decizia este definitivă. Conform declarațiilor făcute de oficialul Kia, în urma unor studii efectuate de o companie specializată, mașina nu ar fi fezabilă. La o concluzie asemănătoare ar fi ajuns și o parte din șefii mai multor departamente care au considerat că pe viitor orizontul mașinilor coupe sport va fi și mai limitat decât în prezent.
Expus în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, ediția 2007, conceptul Kia anticipa intrarea coreenilor pe un segment aprig disputat între Audi TT, BMW Z4 și Nissan 350Z. Creație a echipei de design conduse de Gregory Guillaume, prototipul destinat în principal piețelor europene, deschidea un capitol aparte în istoria mărcii asiatice. Însuși titulatura o mărturisește: „Kee vine de la englezescul ’cheie’, deoarece noul model are elemente de design care se vor regăsi pe viitoarele modele Kia. În același timp, acest coupe reprezintă ’cheia’ care va deschide ușa succesului pentru compania noastră. Numele provine și de la cuvântul ’Ki’ din limbile chineză și coreeană, care simbolizează energia spirituală a vieții”, declara cu ocazia evenimentului de la Frankfurt designerul șef Peter Schreyer.
Cu toate că urmează să ocupe un loc în muzeul Kia, prototipul va continua să influențeze linia viitoarelor modele de uzină ale mărcii coreene în ciuda faptului că deja a devenit automobil de patrimoniu.