Kia dezvăluie conceptul Provo



Kia dezvăluie conceptul Provo
Kia dezvăluie conceptul Provo

Kia a sosit la Geneva cu un model interesant, rapid și fascinant. Se numește Provo și reușește să inspire prin fiecare centimetru al caroseriei un aer de vehicul pentru competiții automobilistice. Silueta joasă, rafinată, dar în același timp musculoasă a hatchback-ului cu aspect de coupé ascunde un sistem de propulsie de tip smart-hybrid, care este alcătuit dintr-un motor termic supraalimentat pe benzină și un motor electric cu sistem inteligent de regenerare a energiei.
Provo are o lungime de 3,88 m, o înălțime de 1,77 m și o înălțime de doar 1,35 m.
Grila frontală este o reinterpretare a ideii de “bot de tigru”, iar noile blocuri optice au un aspect îndrăzneț și au în componență mai mult de 850 de LED-uri de mici dimensiuni.
Contactul cu solul se face prin intermediul unor jante impresionante de 19 inch, echipate cu anvelope performante cu dimensiunea 225/40 R19. Aspectul agresiv al jantelor fabricate din aliaj de aluminiu este completat de tușa sportivă asigurată de sistemul de prindere cu o singură piulița centrală, preluat din lumea curselor auto, și de nuanța de portocaliu folosită la vopsirea acestuia.
Sub capotă, Provo ascunde un motor pe benzină Turbo GDI de 1,6 litri care produce 204 CP, iar transmisia este de tip „smart-4WD-hybrid”. Mai exact, puntea spate găzduiește un motor electric de tracțiune, care poate suplimenta, la nevoie, cuplul motor furnizat de unitatea termică punții față. Acesta poate asigura un surplus de până la 45 CP, fie în cazul în care se urmărește o accelerare rapidă, fie în cazul drumurilor virajate, când și roțile spate pot deveni motrice.
Transmisia conceptului este de tip DCT, cu șapte rapoarte, fiind pentru prima dată când Kia dezvoltă o asemenea cutie de viteze.
Planșa de bord este alcătuită dintr-un singur panou fabricat din fibră de carbon. Acesta nu se prelungește către podeaua habitaclului, în mod deliberat, pentru a lăsa în acea zonă un spațiu cât mai mare.
Pedalele și suportul de sprijin pentru picior sunt fabricate din aluminiu polișat. Zona ceasurilor de bord este înlocuită de un display pe care sunt generate două cadrane ce înlocuiesc versiunile analogice de ceasuri. Între acestea sunt afișate diverse informații suplimentare, dar mulțumită faptului că este un ecran, poate fi folosit pentru a afișa o sumedenie de alte informații, în diferite variante grafice.
Momentan nu este stabilită o dată pentru o posibilă intrare în producție a conceptului Provo.