Jumbo, cel mai mare retailer de jucării de pe piața românească, intenționează să deschidă curând un hipermarket de jucării și decorațiuni, în locul fostului Real din Suceava. Lucrările de amenajare interioară a noului hipermarket sunt în plină desfășurare, iar pe lângă angajările făcute deja, alte posturi sunt în continuare disponibile la Suceava, conform anunțurilor făcute de companie pe rețelele de căutare a unui loc de muncă.
Recent, grecii de la Jumbo au inaugurat cel de-al optulea lor magazin în România, de aproximativ 16.000 de mp, la Constanța, pe locul fostului hipermarket Real din oraș.
În aceeași situație se află și fostul hipermarket Real Suceava, unul dintre cele patru magazine care nu au fost preluate de Auchan.
Până la jumătatea anului viitor, compania vrea să deschidă alte trei magazine în România, cel din județul Suceava – comuna Șcheia, numărându-se printre acestea.
Conform intențiilor exprimate anterior de oficialii companiei, Jumbo Suceava va fi inaugurat în toamna acestui an. Grecii de la Jumbo vor să ajungă la 25 de magazine în România după ce vânzările companiei au ajuns la 270 de milioane de lei în 2016, la patru ani de la intrarea pe piața locală.
La începutul acestui an, cele patru hipermarketuri Real care mai făceau parte din grupul Metro au fost vândute, cel din Constanța și cel din Suceava fiind preluate de Jumbo, care dorea să își extindă rețeaua în Moldova și Dobrogea.
Jumbo a intrat pe piața românească în 2013, fiind prezent în orașe precum București, Timișoara, Arad, Ploiești sau Pitești.
Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele Jumbo oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decorațiuni și produse pentru locuință.
Compania grecească și-a majorat cu 36% vânzările din România în anul fiscal încheiat la 30 iunie, perioadă în care a inaugurat un nou magazin, la Constanța.
La nivel internațional, conform Profit.ro, Jumbo operează în prezent o rețea de 73 de magazine, din care 51 în Grecia, 5 în Cipru, 9 în Bulgaria și 8 în România. Grupul elen a raportat vânzări de 681,43 milioane de euro în perioada iulie 2016 – iunie 2017, în creștere cu 6,88%, de la 637,56 milioane de euro cu un an în urmă.