Jumătate dintre copiii români cu vârsta de 15 ani au dificultăți de citire și înțelegere



Peste 50 la sută din adolescenții români și bulgari cu vârsta de 15 ani nu sunt capabili să citească și să înțeleagă un text, potrivit unui raport al Comisiei Europene, citat de publicația electronică EUObserver.
România și Bulgaria pe ultimul loc în clasamentul realizat de Comisia Europeană, cu un procentaj de 50 la sută din totalul adolescenților în vârstă de 15 ani cu performanțe slabe în a citi și înțelege un text, urmate de Grecia cu 27,7 la sută, Italia 26,4 la sută și Spania 25,7 la sută.
Pe primul loc se află Finlanda, cu un total de 4,8 la sută, urmată de Irlanda, cu 12,1 la sută și Estonia, cu 13,6 la sută. „Este o problemă reală (…) Capacitatea de a citi este o competență-cheie pentru învățarea continuă”, a declarat comisarul european pentru Educație, Jan Figel.
Comisia Europeană a analizat performanța statelor membre în cinci domenii: capacitatea de a citi, absolvirea gimnaziului, abandonul școlar, participarea adulților în procesul de învățare continuă și numărul absolvenților la matematică, științe și tehnologie.
Bruxellesul a somat guvernele naționale să îmbunătățească cifrele înregistrate. Comisarul Figel a subliniat că „educația ajută în mod clar la atingerea obiectivului de angajare”.