– Persoanele cu pricina au tergiversat licitațiile pentru derularea unor programe de sănătate pentru care există fondurile necesare
Anchetele interne se țin lanț la Spitalul Județean Suceava de câteva săptămâni. După ce au fost sancționați pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu angajați de la Serviciul Aprovizionare (care au lăsat spitalul fără filme radiologice și dezinfectanți), după o anchetă pentru stabilirea persoanelor responsabile de faptul că un sac de deșeuri contaminate a ajuns pe mâinile unor copii, o altă anchetă pentru stabilirea condițiilor în care patru angajați de aici au suferit un accident rutier cu mașina instituției, a venit rândul salariaților de la Serviciul Administrativ. Jumătate dintre angajații serviciului menționat, adică trei persoane, fac obiectul unei noi anchete administrative, fiind responsabili de tergiversarea unor licitații necesare în derularea programelor de sănătate și în achiziționarea de aparatură medicală și instrumentar. Așa se face că miliarde bune de lei din aceste programe au rămas necheltuite în acest an la spital, deși fondurile au fost alocate de către Casa de Asigurări. Directorul general al spitalului, economist Costică Dăscăliuc, a exemplificat că nu s-au început lucrările de reamenajare a secțiilor de Pediatrie și Chirurgie Infantilă (nefiind organizată licitație pentru desemnarea firmei care să facă lucrări), reamenajare pentru care spitalului i-au fost alocate 2,7 miliarde de lei vechi, nu s-a cumpărat instrumentar medical de 1,3 miliarde pentru Secția Diabet și nu a demarat programul ce vizează îmbunătățirea calității îngrijirilor oferite gravidelor.
Dăscăliuc a precizat că cei trei angajați sunt cercetați pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu, programele respective trebuind în mod normal să fie derulate în luna mai, înaintea venirii sale la conducerea unității spitalicești. Directorul general al Spitalului Județean spune însă că a descoperit fișe de licitații neintroduse în sistem electronic din luna mai și licitații pentru servicii neorganizate din iunie și iulie. „Trebuie să răspundă cineva pentru aceste întârzieri, iar cei care se ocupau de organizarea licitațiilor respective erau angajații de la Administrativ. Unii dintre colegii mei de acolo nu au dus la îndeplinire sarcini de serviciu date de vechea conducere, înainte de 1 iunie, și sarcini de servicii date ulterior, fapt ce a dus la aceste întârzieri”, a explicat directorul general al Spitalului Județean „Sf. Ioan cel Nou”. Acesta a spus că cei trei urmează a fi sancționați pe linie administrativă pentru neîndeplinirea sarcinilor de servicii.
Din 9 octombrie, la spital funcționează un birou special pentru Achiziții și Licitații Publice, tocmai pentru a se evita pe viitor tergiversarea unor licitații, ce ar avea ca efect apariția unor noi sincope în aprovizionarea unității cu medicamente, materiale sanitare și alimente.





