Șeful administrației județene, Cătălin Nechifor, a anunțat că județul Suceava este inclus în Master Planul de transporturi al României. În cadrul unei conferințe de presă susținute alături de prefectul Florin Sinescu și de vicepreședintele Consiliului Județean, Ilie Niță, Cătălin Nechifor a prezentat harta autostrăzilor care vor fi construite în România până în anul 2020. Nechifor a arătat că una dintre aceste investiții va fi și construcția autostrăzii Siret – Suceava – Bacău – Focșani – București. El a spus că Master Planul în care este inclusă și autostrada Siret – București a fost asumat de către Ministerul Transporturilor, investițiile în construcția de autostrăzi urmând să fie realizate din fonduri europene, din acciza pe carburant colectată la bugetul de stat sau prin concesionarea către companii private. Președintele Consiliului Județean, Cătălin Nechifor, a spus că pentru prima dată, actualul Guvern alocă fonduri pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a documentației tehnice pentru construcția unei autostrăzi care să tranziteze județul Suceava.
„Chiar dacă România nu a reușit până acum foarte multe lucruri în privința autostrăzilor autostrăzi, este limpede că în această perioadă guvernarea a reușit să facă mult mai mult decât ceea ce s-a întâmplat până acum. Practic suntem în situația în care în acest moment, din ce confirma și ministrul Dan Șova, din fondurile europene alocate perioadei 2007 – 2013, mai avem de consumat peste 1,2 miliarde de euro pentru infrastructură. Acești bani vor fi folosiți pentru a realiza părți din acest Master Plan foarte ambițios, care are ca orizont de timp anul 2020”, a spus Nechifor.
Șeful administrației județene a precizat că din punctul său de vedere, viitoarea autostradă trebuie să aibă un traseu cât mai apropiat de Aeroportul „Ștefan cel Mare” din Salcea. În acest sens, Cătălin Nechifor a precizat că actualul DN 2 din Siret spre Suceava ar trebui să rămână ca o rută alternativă. „Varianta cea mai bună din punct de vedere tehnic, dar și pragmatic, ar fi ca viitoarea autostradă să fie construită între DN 2 și râul Siret, și să ajungă undeva prin spatele aeroportului. În acest fel se va putea lega foarte ușor și județul Botoșani, dar și Suceava și Aeroportul «Ștefan cel Mare», a explicat președintele CJ Suceava.
Pe de altă parte, el a precizat că în comparație cu anul 2007, experiența din prezent cu privire la absorbția fondurilor europene este mult mai mare, iar actuala guvernare va asigura realizarea unui procent mult mai mare al absorbției banilor de la Uniunea Europeană.
„Guvernul României instalat în 2012 a preluat guvernarea cu o rată a absorbției de 7%. Acum, din ce a spus ministrul fondurilor europene, suntem la o rată de absorbție undeva la 34%, cu posibilități clare ca în acest an și în 2015 să ajungem cât mai sus cu acest procent”, a afirmat Cătălin Nechifor. El a adăugat că actualul Guvern a reușit ceva ce nu a mai făcut nimeni în Europa, și anume aprobarea din partea Comisiei Europene pentru cheltuirea banilor europeni alocați în ultimul an din programarea 2007 – 2013, în cursul acestui an și în 2015.
Până în 2020, România ar trebui să aibă până în 2.440 de kilometri de autostrăzi
La rândul său, prefectul județului Suceava, Florin Sinescu, a ținut să precizeze că încă din 1991, la nivelul Uniunii Europene a fost gândită o rețea de autostrăzi care să asigure la nivel european un acces și un tranzit cât se poate de facil, încă din acel an România fiind inclusă în strategia de dezvoltare a transporturilor.
„În Master Planul național care se suprapune peste cel european, și Suceava apare cu acces pe două coridoare principale, IV și IX, care fac legătura României și Sucevei cu Marea Baltică și restul Uniunii Europene”, a declarat Sinescu. El a spus că anul acesta vor fi finalizați 70 de kilometri de autostradă.
Florin Sinescu a amintit și de vizita pe care senatorul Mircea Geoană a făcut-o la punctul de trecere al frontierei din Vicovu de Sus, alături de Cătălin Nechifor, dar și de ambasadorul Poloniei în România, prilej cu care s-a discutat despre importanța construirii unei autostrăzi care să facă legătura între Nordul și Sudul României.
De asemenea, vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Ilie Niță, a subliniat importanța investițiilor în infrastructură, și în special în autostrăzi, care vor asigura dezvoltarea economică a țării. „Acest lucru a fost neglijat până în momentul de față în România. Chiar dacă România este de 8 ani în UE, fizic ea nu se vede în Europa. De asemenea, deși geografic România este în Europa, din punct de vedere al dezvoltării infrastructurii este undeva la periferia Europei”, a precizat Ilie Niță. El a arătat că Uniunea Europeană sprijină România din punct de vedere financiar pentru dezvoltarea infrastructurii. Niță a precizat că una dintre problemele din România este aceea că toate Guvernele, dar și ministerele transporturilor au renunțat la proiectele inițiate de guvernările anterioare, ceea ce a dus la un blocaj în dezvoltarea infrastructurii.
Vicepreședintele CJ Suceava a ținut să mai precizeze că până în anul 2020, România ar trebui să aibă până la 2.440 de kilometri de autostrăzi.