Jeep și-a înfrumusețat standul său cu o noutate binevenită și așteptată de toți iubitorii de vehicule SUV. Premiera europeană a ultimei generații Grand Cherokee a avut loc la Paris, modelul 4×4 urmând să fie comercializat spre sfârșitul anului. Pe unele piețe acesta poate fi deja comandat.
Noua generație a celebrului SUV american are o rezistență la torsiune cu 146 % mai mare decât cea a modelului precedent.
Modelul este bazat pe platforma tehnica a actualului Mercedes ML, și beneficiază de două motorizări pe benzină V6 Pentastar și V8 HEMI. Unitatea cu 6 cilindri are o cilindree de 3,6 litri, dezvoltă litri 280 cai putere și un cuplu maxim de 353 Nm la 4.800 rpm. Motorul cu 8 cilindri are o cilindree de 5,7 litri, furnizează 360 de cai putere și un cuplu motor ajunge la 520 Nm la 4.250 rpm.
Grand Cherokee dispune de o transmisie automată cu 5 trepte, asimilată motorului V6 și una automată cu 6 trepte regăsită doar în combinație cu motorul V8.
Pentru clienții europeni vor exista și câteva motorizări diesel preluate de la Mercedes ML: V6 de 190 CP, V6 de 224 CP și V8 de 306 CP. Versiunea de bază este disponibilă cu sistemul de tracțiune integrală permanentă Quadra-Trac I, iar sistemul Quadra-Trac II este disponibil doar opțional.
Sub aspect estetic, noul SUV este complet schimbat, dar păstrează caracteristicile tipice mărcii americane, respectiv linii drepte, suprafețe plane, grilă cromată și un profil masculin completat de pasajele evazate ale roților.
Jeep Grand Cherokee a crescut în dimensiuni, fiind mai lung cu 4,5 cm centimetri, și cu 7,6 centimetri mai lat decât vechiul model.
Pe lângă cele două sisteme de tracțiune și cele două propulsoare, Jeep Grand Cherokee este echipat cu suspensii independente pentru ambele punți, un diferențial cu alunecare limitată controlat electronic și opțional cu o suspensie Quadra-Lift pe aer, cu cinci tipuri de setări diferite.