Jeep este unul din cele mai sonore nume atunci când vine vorba de vehicule utilitare sportive. Indiferent că vorbim de Wrangler, Commander, sau Grand Cherokee, satisfacția stă deja pe buzele celor care au condus un Jeep. Nimic nu se compară cu modelul tot-teren american, care continuă să fie și astăzi unul din cele mai adulate automobile 4×4 din toate timpurile.
Noua generație se prezintă într-o ținută mult mai sobră, dar la fel de americană în spirit ca și seria precedentă. SUV-ul de clasă medie păstrează câteva din elementele specifice mărcii Jeep, grilă motor cromată, design cu forme pătrățoase, aspect rigid.
Prin excelență un vehicul perfect masculin, Cherokee nu renunță la vechile tradiții aceea de a se autodefini ca automobil puternic, sigur dar și conservator. Lucru ce se observă chiar și la partea de motorizare unde propulsia aliniază aceleași motoare ca și pe fosta generație anume, benzină 3.7L V6 de 205 CV-314 Nm la 4000 rpm/min și diesel 2.8 CRD de 177 CV- 460 Nm a 2000 rpm/min. Transmisia se realizează prin intermediul unei cutii automate în 4 trepte fie manuală cu 6 rapoarte. Versiunea diesel este singura care beneficiază, opțional, de o cutie automată în 5 trepte.
Unica noutate absolută este sistemul de tracțiune integrală permanentă denumit Selec-Trac II, foarte performant pe terenuri accidentate cu aderență scăzută. Jeep a mai îmbunătățit și sistemele de suspensii și direcție ce conferă senzații și mai plăcute în timpul condusului.