Jaguar atacă la fileu diviziile sport germane și japoneze. Cu un aspect inconfundabil și cu o motorizare care o va pune sub semnul întrebării o parte din rivali, versiunea XFR își va face simțită prezența din toamna acestui an. Modelul de performanță al gamei XF va ajunge al dealerii europeni în toamna acestui an, lista de comenzi fiind deschisă din august.
Pe lângă dinamica de top și designul rafinat, XFR vrea să cucerească și prin preț. În Germania acesta poate fi achiziționat la un preț de bază de 89.900 de euro, modelul sportiv al britanicilor de la Jaguar fiind mai ieftin cu 4.800 de euro față de BMW M5, cu 16.100 de euro decât noul Mercedes E 63 AMG și cu 17.300 de euro față de Audi RS6.
Destinată să șifoneze rău de tot reputația „monștrilor sacri”, noua mașina este cel mai puternic model fabricat vreodată de Jaguar. Modelul de top XFR este pus în mișcare de un agregat V8 de 5,0 litri ce produce 510 cai putere.
În ceea ce privește consumul, Jaguar susține că noua versiune sport are nevoie în medie de 12,5 litri pentru a putea parcurge 100 de kilometri, în timp ce RS6 consumă 13,9 litri /100 km iar BMW M5 14,8 l/100 km. Motorul ce dispune de injecție directă de combustibil furnizează un cuplu maxim de 625 Nm, trimis roților punții spate prin intermediul unei cutii automate cu șase trepte.
Ca performanțe, XFR se situează foarte aproape de rivalii săi, însă nu-i depășește. Demarajul se efectuează în 4,9 secunde iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Diferențialul spate este controlat electronic și poate împărți cuplul pe fiecare roată cu ajutorul unui sistem format dintr-un motor electric și un cuplaj cu mai multe discuri. Suspensiile sunt controlate tot electronic, reglajul fiind făcut automat prin intermediul unui sistem care ajustează tăria suspensiei.
Jaguar XFR este disponibil cu opt culori pentru caroserie, jante din aliaj de 20 de inch și un sistem de frânare performant.