Jaguar este, ca orice altă marcă britanică de automobile, sub tutela străină. Tragedia nu este însă asta ci rezultatele slabe adunate în decursul unui an din vânzările globale. Spre exemplu în Statele Unite ale Americii, cea mai importantă piață pentru Jaguar, abia se vând o mie de exemplare, recent, în ianuarie 2008, numărul lor a scăzut la 660 de unități, un scor alarmant pentru viitorul producătorului premium pe piața nord-americană.
Constructorul briatnic are însă speranța că noul său model XF va reaprinde pasiunea pentru rafinatele modele Jaguar. Este mașina care a constituit punctul central de atracție și mândria brandului premium la Salonul Auto de la Geneva.
Primul vehicul din seria XF a fost fabricat pe 26 noiembrie 2007, moment ce a marcat începutul unei noi ere în istoria Jaguar. Șansele de supraviețuire și redresare sunt în „mâinile” acestui nou model. Soarta pare a fi de partea lui, asta pentru că numărul comenzilor pentru XF depășește deja puterea de producție a fabricii de la Castle Bromwich.
În ceea ce privește descendența berlinei Jaguar, arborele genealogic îl prezintă ca înlocuitorul și urmașul direct al vechiului S-Type.
Linia exteriorului ce combină elemente de clasic și modern, acompaniată de statura corpolentă a caroseriei, fabricată din aluminiu și magneziu, sunt factorii care au convins pe mulți să se „probeze” un noul Jaguar.
Interiorul nu aduce nimic spectaculos, dar iese în evidență stilul elegant și bunul gust la care contribuie din plin materialele din piele lemn și aluminiu in prim-plan, în timp ce bordul îți fură ochii cu lumina albastră din zona cadranelor.
XF este un sedan cu linii de coupe, cu o personalitate care te fascinează oricât de insensibil ai fi. De ce place așa de mult modelul de clasă medie? Într-un fel, pentru că păstrează caracterul sportiv al oricărui Jaguar, apoi pentru că este o alternativă deloc neglijabilă la adresa BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse sau Audi A6.
Prizele de aer laterale, difuzoarele de aer, jantele de dimensiuni generoase și evacuarea dublă dau savoare berlinei ce dispune de un control al transmisiei tip shift-by-wire, sistem ce înlocuiește prin comenzi electronice cuplarea manuală a transmisiei asigurând o schimbare rapidă și lină a treptelor de viteză.
Sub capotă, clienții pot opta între motoare economice-dieselul de 2.7 litri de 210 cai putere, puternice-benzină 3.0 V6 de 240 CP, sau foarte puternice 4.2 V8 – 300 CP și 4.2 V8 turbo – 420 CP.
Primele exemplare XF sunt deja pe piață, înca din 8 martie, la un preț de bază de 49.370 de euro pentru versiunea diesel V6 de 2.7 litri.