Centrul comercial Iulius Mall Suceava, construit de omul de afaceri Iulian Dascălu într-un oraș de numai 107.000 locuitori, a ajuns să se bată în încasări cu centrele comerciale din București, unde sunt peste două milioane de locuitori.
Într-un top al celor mai performante mall-uri din țară, realizat de Ziarul Financiar, singurele centre comerciale de acest gen din țară care reușesc să țină piept cifrei de afaceri ale “greilor” din Capitală sunt mall-urile lui Iulian Dascălu, din Cluj, Timișoara și Suceava.
Topul, realizat în baza rezultatelor financiare din 2009, înregistrate de mall-uri la Registrul Comerțului, este dominat de Băneasa Shopping City, care are cele mai mari încasări din București – 31,3 milioane de euro.
În același timp, Iulius Mall Cluj este mall-ul cu cele mai mari încasări din afara Capitalei – 14,1 milioane de euro, demonstrând că veniturile din chirii ale centrelor comerciale din afara Capitalei sunt de două ori mai mici decât proiectele care merg bine în București. De altfel, în topul mall-urilor cu cele mai mari încasări în 2009 intră doar patru proiecte din afara Capitalei, din care trei sunt deținute de omul de afaceri Iulian Dascălu.
Conform datelor analizate de Ziarul Financiar, anul 2009 a fost unul extrem de dificil pentru centrele comerciale din România, în special pentru cele din afara Bucureștiului, astfel că doar proiectele Iulius Mall din Cluj, Timișoara și Suceava, deținute de omul de afaceri Iulian Dascălu, și City Park din Constanța au avut încasări comparabile proiectelor din Capitală.
Primele patru poziții din top zece sunt ocupate de proiectele Băneasa Shopping City, Unirea Shopping Center, Plaza România și București Mall, toate din București.
Apoi, venituri de peste 10 milioane de euro în București au mai înregistrat parcurile comerciale Iris Shopping Center din Titan și Militari Shopping.
Comparativ, Iulius Mall Suceava a înregistrat venituri de 7,9 milioane de euro în 2009, reușind astfel să intre în topul celor mai performante mall-uri din țară.
Costurile cu construcția unui mall în orașele din țară sunt comparabile cu cele din București, dar din cauza numărului mult mai mic de locuitori și a puterii de cumpărare mai reduse, vânzările retailerilor sunt mai mici, fapt ce se resimte într-un final în chiriile încasate și în gradul de amortizare a investițiilor în mall-urile din provincie. Tocmai de aceea, la fel ca multe alte mall-uri din țară, centrul comercial sucevean nu este încă înregistrat ca fiind pe profit, din cauza costurilor mari de amortizare și a investițiilor aflate încă în derulare.