It’s diesel time



It’s diesel time
It’s diesel time

Fie că vorbim de modele de cursă fie că la mijloc sunt versiuni de serie, mașinile sport sunt asociate cu motoarele pe benzină, pentru că ele domină autoritar acest segment. Unii precum Porsche sau Acura refuză categoric ideea de monta un turbo-diesel, vehiculul pe motorină fiind nedemn de blazonul mărcii. Spre diferență de aceștia o mare parte a constructorilor auto au o reacție exact inversă căutând să asezoneze oferta tradițională cu motoare diesel performante. Renault se numără printre cei care susțin prezența propulsoarelor pe motorină în sectorul sportivelor iar dovada o reprezintă Megane Sport dCi. Modelul este animat de o unitate diesel dotată cu turbină cu geometrie variabilă, injectoare piezo-electrice și tehnologia de injecție common-rail. Motorul de 2.0L generează 175 CP și un cuplu torsional excelent de 350 Nm, disponibil de la 2000 rpm, care imprimă dinamism sprinturilor. Transmisia manuală cu șase viteze este demultiplicată corespunzător și pentru a răspunde cerințelor motorului atât în reprizele fulminante cât și în priză directă. Pachetul sport pentru caroserie și axele mașinii sunt cam „subțiri” cu excepția jantelor care ies în evidență prin dimensiunile sale și desenul părții interioare. În spatele jantelor se află un sistem de frânare puternic bazat pe etriere cu patru pistonașe ce acționează asupra unor discuri de frână „sănătoase”. Renault susține că Megane Sport dCi, pregătit pentru a debuta în martie la Geneva, face două lucruri foarte bine, are performanțe ridicate și un consum redus de carburant, 6.5 litri la 100 km. Modelul sport ar putea ajunge la concesionari în vara acestui an. Renault nu a dorit să facă precizări afirmând că toate detaliile tehnice și cele legate de lansare vor fi anunțate peste 3 săptămâni.