Stadionul Areni, situat în imediata apropiere a sediului Primăriei Suceava, ar putea fi moneda de schimb care ar aduce municipiului reședință de județ un nou stadion, modern, dar situat la ieșirea din oraș înspre Moara.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a precizat că a fost căutat de reprezentanții unei mari firme italiene, Astaldi, cu care s-a și întâlnit săptămâna trecută, la București, aceștia manifestându-și interesul vizavi de realizarea unui nou stadion.
„Realizarea unui complex sportiv la Suceava este un proiect mai vechi pe care l-am inițiat, dar care nu a fost abandonat. Acesta cuprinde sală polivalentă, stadion și bazin de înot, valoarea totală a investițiilor fiind de 60 de milioane de euro. Numai că stadionul ne este cel mai necesar, mai mult chiar decât celelalte investiții prevăzute în complexul sportiv. Peluzele actualului stadion stau să cadă, el nu este autorizat…e clar, ne trebuie un stadion nou. Soluția cea mai corectă ar fi acest parteneriat public-privat”, a declarat Ion Lungu.
Edilul sucevean a precizat că deocamdată, discuțiile purtate cu reprezentanții firmei Astaldi sunt doar la nivel de principiu și că, pentru a fi puse în practică, este necesară o scrisoare de intenție din partea lor, care să fie aprobată în Consiliul Local.
„Iată că după o perioadă în care nu ne-a mai întrebat nimeni de acest proiect, chiar și acum, pe timp de criză, o firmă este interesată să se implice într-un proiect de realizare a unui stadion la Suceava. Problema se pune cum se amortizează costurile acestui stadion? Din vânzarea de bilete și meciuri sigur nu se amortizează. De aceea cred că vom lua în calcul vechea variantă, de a pune la dispoziția investitorului actualul stadion, mai exact terenul de acolo, pentru a-și putea amortiza investiția”, a spus primarul Sucevei.
Constructorul italian Astaldi, care a realizat Pasajul Basarab și stadionul Arena Națională din Capitală, contribuind și la realizarea stadionului de la Cluj, a câștigat anul trecut contracte totale în valoare de 702 de milioane de euro, pentru reabilitări de căi ferate, construcții de magistrale de metrou sau de autostrăzi, potrivit raportului financiar al companiei.