Brandul României ar trebui susținut în primul rând de mai multe branduri puternice interne, iar o bună reputație a serviciilor și bunurilor românești poate fi atinsă doar dacă se schimbă valorile societății și crește competitivitatea, afirmă guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.
„România ca atare are nevoie de un brand, se vorbește de un brand, dar ca să ai un brand de țară trebuie să ai în interior mai multe nume puternice, mai multe branduri. Cred că cea mai bună corelație între un brand și o bună reputație e legat de ceea ce promovăm – competitivitate, care este lozinca sub care trebuie sa ne dezvoltăm în perioada următoare, în următorii zece ani. (…) Cred că următorii zece ani trebuie să fie dominați de acest cuvant: competitivitate”, a spus guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, la un seminar privind brandurile românești.
Pentru fi competitive pe piața europană firmele românești trebuie să creeze servicii performante și pe baza acestor produse și servicii performante să își dezvolte branduri distince, reputate și puternice.
„Cred ca aceasta este ordinea. De multe ori se pune de-a-ndoaselea și e chiar periculos. Trebuie să avem grijă ce punem în sticlă și mai apoi cum promovăm. Dacă punem un vin bun trebuie să avem și eticheta frumoasă, dar nu cred că preocuparea noastră e să vindem etichete. Trebuie să avem mare grijă ce punem în sticle, atractivitatea produsului. Eticheta colorează, înfășoară, dar fondul problemei este înăuntrul sticlei”, a adăugat Isărescu.
În opinia guvernatorului BNR, leadershipul va fi foarte important în perioada următoare, fiind necesară de o schimbare culturală, de noi modele pentru generația tânără, de numeroase „adevărate povești de succes”.
Isărescu spune că integrarea în UE înseamnă produse la nivel european, ceea ce înseamnă că integrarea presupune competitivitate pe piața eutropeană, iar atunci brandul de țară va fi asociat cu alte branduri europene și cu competitivitatea acestora.
„Nu se întamplă nimic dacă în spate nu stau valorile adevărate ale dezvoltării. Noi avem nevoie de multe lucruri care trebuie repuse pe tapet: avem nevoie de spirit, de lucru temeinic, de pricepere. Trebuie reluat efortul, nu spun ca nu mai există lucrul temenic în România, dar aici trebuie să pedalam”, a mai spus Isărescu.