Institutul pentru Politici Publice a analizat cheltuielile partidelor cu publicitatea electorală în presa scrisă și spoturile electorale din audio-vizual, după 14 zile de campanie, PNL aflându-se pe primul loc, cu 673.058 euro, urmat de Alianța PSD+PC, cu 642.652 euro și PDL, cu 486.879 euro. „După primele 14 zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice a centralizat toate informațiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă și spoturile electorale din audio-vizual. Pentru primele două săptămâni, analiza arată că PNL a cheltuit 673.058 de euro, Alianța PSD+PC, 642.652 de euro și PDL, 486.879 euro”, se arată într-un comunicat de presă al IPP, remis, joi, MEDIAFAX.
Institutul precizează că „la mijlocul campaniei electorale, suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă și spoturile electorale din audio-vizual, investită de cei trei mari competitori, este de 1.802.589 euro”.
IPP arată că, „față de datele din prima săptămână, se constată o creștere mai mare a cheltuieilor PNL, care trece în primul loc în privința cheltuiilor, în timp ce PDL pare să fi pierdut deocamdată ritmul în ceea ce privește publicitatea în pera centrală”.
IPP anunță că va prezenta periodic pe durata campaniei rapoarte privind publicitatea electorală în presa centrală dar și locală atât la nivel de partide dar și defalcat pe candidați, cu ajutorul unei companii specializate în monitorizarea publicității – Alfa Cont.
„Sumele monitorizate reprezintă investițiile brute. Calculul investițiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicații, cuprinzând și eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate prețurile sunt exprimate în EURO și includ TVA. Monitorizarea se face pe: 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicații periodice și 15 posturi TV și 9 posturi de radio”, mai precizează IPP.
Institutul anunța, în data de 12 noiembrie, că Alianța PSD + PC a cheltuit 305.832 euro cu publicitatea electorală în mass media în prima săptămână de campanie, urmată de PNL, cu 296.070 euro și de PDL, cu 180.873 euro, toate aceste formațiuni alocând aproximativ 50% din bani pentru presa scrisă și 50% pentru audio-vizual.