Compania americană Apple a înjumătățit, luni, prețul de referință al variantei entry-level (cu cel mai mic preț) a modelului iPhone, la 99 de dolari pe unitate, și a prezentat o nouă variantă high-end a iPhone 3G, pentru a-și consolida poziția pe piață în urma intensificării concurenței.
Pe piața telefoanelor multimedia entry-level, iPhone trebuie să facă față unui nou concurent introdus de Palm, în timp ce, zona high-end (produse mai performante, cu mai multe funcții, însă mai scumpe) a înregistrat recent lansarea noilor dispozitive dezvoltate de compania canadiană Research in Motion, părintele mărcii BlackBerry.
Apple a dezvăluit luni o nouă variantă a iPhone, mai performantă și cu o serie de funcții noi pentru producătorul american, precum înregistrarea video și mai multe facilități audio, încercând astfel să facă față ofertelor concurenței.
Analiștii consideră că reducerea la jumătate a prețului celei mai ieftine variante de iPhone ar putea dubla vânzările modelului.
Noua variantă iPhone poartă denumirea „3GS”, Apple adăugând „S” la indicativul modelului anterior pentru a sugera viteza mai mare de navigare pe Internet a modelului. Prețul de referință al noului telefon, care va fi introdus pe piață pe 19 iunie, este de 199-299 de dolari pe unitate.
Apple susține că a vândut, până în prezent, peste 40 de milioane de telefoane iPhone și media player-e iPod Touch. În aprilie, cifra se plasa la 37 milioane de unități.
Pe lângă modificarea ofertei de telefoane mobile, Apple a ieftinit mai multe laptop-uri Mac, într-o competiție dură pentru clienți pe o piață dominată de impactul recesiunii.