Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a solicitat ministrului Transporturilor, Lucian Șova, să vină în județ să vadă singur modul în care se risipesc banii pe lucrările de modernizare de pe DN 29A Suceava – Dorohoi. Într-o declarație politică susținută în Parlament, Ioan Balan a subliniat faptul că pe acest tronson Guvernul a reușit performanța să treacă de la un drum construit din dale de beton, în urmă cu peste 30 de ani, la un drum național pietruit.
„Să vină ministrul în localitățile Adâncata sau Zvoriștea și să vadă cu ochii lui cum arată bătaia de joc a CNAIR, unde locuitorii sunt disperați de dimensiunea disprețului pe care îl demonstrează Guvernul. Să vină și să înghită praful care se ridică pe drum, să vină și vadă dacă poate merge cu piciorul, nu cu mașina, pe drumul care traversează aceste localități. Nu-i va lua mult să constate că drumul nu arată a drum național, a drum modernizat într-o țară din UE, ci seamănă mai degrabă cu un drum de exploatare agricolă, refăcut pe bani mulți”, a declarat deputatul PNL de Suceava, care a adăugat că „și pe celelalte secțiuni gropile sunt tot mai mari, mai numeroase, unite între ele, până la punctele de trecere a frontierei de stat. Știu că este greu de crezut, dar așa își bate joc acest Guvern de cetățeni, de bunurile lor și de banii publici. Cum Dumnezeu să mai sperăm la drumuri expres sau autostrăzi realizate de acest Guvern, atâta vreme cât sunt așa de incompetenți încât nu pot să reabiliteze nici măcar drumurile construite înainte de 1989?”.
Ioan Balan a precizat că l-a întrebat săptămâna aceasta pe ministrul Transporturilor despre situația absolut de neacceptat de pe drumul național 29, care este „dovada supremă a incompetenței și bătăii de joc a Guvernului” față de sute de mii de oameni care trăiesc în nord-estul României și care sunt obligați să circule pe drumuri pe care nici căruțele nu pot prinde viteză. Balan a subliniat că indiferent de care secțiune a acestui drum se vorbește, DN 29A, DN 29B sau DN 29C, starea carosabilului este atât de proastă încât nu numai că oamenii își strică mașinile, ci, pe aceste drumuri naționale, se înregistrează și cele mai grave accidente rutiere, cauzate de starea deplorabilă a asfaltului.
Ioan Balan: De când PSD a preluat puterea, nici un proiect major de infrastructură nu a fost demarat
Deputatul PNL de Suceava a amintit și de faptul că, anual, posesorii de vehicule plătesc vignete și o serie de alte taxe, din care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) „îngrașă” salariile și primele de vacanță ale celor 30 de directori. Balan a precizat că în prima parte a acestui an l-a întrebat pe ministrul Transporturilor de ce această companie are nevoie de zeci de directori, în condițiile în care nu face nimic pentru infrastructura rutieră, însă nu a primit nici un răspuns de la Lucian Șova.
„Ca să dea impresia că se face ceva și că directorii aceia pot dovedi de ce își iau salarii mai mari decât cei de la corporații, CNAIR își bate joc de banii publici și, în loc să refacă asfaltul de la un capăt la altul, pune pietre în gropi sau aruncă pietriș pe ceea ce a mai rămas din vechiul drum de beton și zice că a modernizat infrastructura”, a declarat Ioan Balan.
Nu în ultimul rând, el a arătat că din anul 2012, de când PSD a preluat puterea, nici un proiect major de infrastructură nu a fost demarat și s-au pierdut miliarde de euro gratuiți de la Uniunea Europeană, „din incompetență”, pentru că România nu i-a folosit.