Drumurile din Suceava se degradează tot mai serios de la o zi la alta, dar se pare că acest lucru nu este un motiv de îngrijorare pentru autoritățile de la București. Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan a adus în atenție starea drumului național 29A, dintre Suceava și Dorohoi, un drum pentru care actualul Guvern nu a găsit de cuviință să acorde fonduri în vederea reabilitării.
„Guvernul nu a alocat nici un leu în anul 2019, nici credite bugetare și nici credite de angajament, în condițiile în care în anul 2018 s-au alocat numai 114 mii lei, iar necesarul de finanțare pentru finalizarea modernizării DN 29A era de 59.683.000 de lei”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul sucevean l-a atacat direct pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, căruia i-a reproșat că la ultima vizită în Bucovina a omis să viziteze drumurile cu probleme.
„Ați considerați de cuviință să certați autoritățile locale pentru că nu fac investiții în rețeaua locală de drumuri, deși drumurile locale sunt net superioare celor aflate în administrarea CNAIR. Chiar dacă v-ați deplasat până în Bucovina, nu v-ați deranjat să constatați singur starea precară a rețelei de cale ferată din nordul țării sau degradarea care s-a instalat pe majoritatea drumurilor naționale aflate în administrarea Guvernului”, a spus Ioan Balan.
Din aceste considerente, parlamentarul liberal vrea să afle de ce Guvernul nu a prevăzut în bugetul pentru anul 2019 nici un leu pentru modernizarea Drumului Național 29A Suceava – Dorohoi.
Ioan Balan îi mai cere ministrului Transporturilor să precizeze care sunt drumurile naționale din județul Suceava care au fost cuprinse în ”Programul de modernizare, dezvoltare, reparații, consolidare și întreținere a infrastructurii rutiere” în vederea efectuării de lucrări de reparații și modernizare. De asemenea, parlamentarul sucevean mai solicită o listă cu termene de începere a lucrărilor și date estimative de finalizare a lucrărilor.
„În condițiile în care în Regiunea Nord-Est nu există nici o autostradă sau drum expres, tot traficul rutier (în special cel de mare tonaj) se desfășoară pe drumurile naționale, mare parte dintre acestea traversând chiar centrul localităților rurale sau urbane. Autoritățile locale efectuează permanent lucrări de întreținere și reparații ale acestor porțiuni, însă costurile prilejuite de acestea sunt cu foarte mare dificultate susținute. În acest sens, vă solicit să precizați dacă nu este posibil ca pentru porțiunile de drumuri naționale care traversează localitățile, Ministerul Transporturilor să susțină costurile aferente lucrărilor de întreținere a covorului asfaltic, degradat tocmai din cauza traficului rutier de mare tonaj, care nu ar trebui să treacă prin centrul așezărilor urbane, ci pe autostrăzi sau drumuri rapide”, a concluzionat Ioan Balan.