JURNALUL UNUI BURSIER ÎN SUA

Învățare experiențială



Mai este o săptămână din primul semestru. Aș vrea să împărtășesc câteva din lucrurile care m-au surprins în mod pozitiv în experiența pe care am avut-o până acum la University of Massachusetts, Amherst.
Primul lucru, cred, este profesionalismul oamenilor care ne predau. Profesoara de drept sportiv a câștigat cazuri la Curtea Supremă a Statelor Unite. Profesorul de marketing a fost coordonatorul de marketing al companiei Spalding, una dintre cele mai importante firme americane de echipamente sportive. Sunt profesori care au lucrat în industria sportivă chiar și cincisprezece ani înainte de a preda studenților. Profesorul de leadership a colaborat cu o mulțime de firme cunoscute la nivel mondial și a predat și militarilor din armata americană.
Al doilea lucru pe care îl remarc este deschiderea totală a profesorilor. Răspund oricând întrebărilor și preocupărilor noastre. Ușa cabinetului lor este tot timpul deschisă, la propriu și la figurat. Mai mult decât atât, tonul cu care ne vorbesc nu este acel al unor profesori, ci mai mult cel al unor părinți care-și încurajează și ghidează copiii.
În semestrul următor studenții vor coordona un ”festival al fotbalului”, un eveniment care va implica peste zece mii de participanți și un buget de mai bine de o sută de mii de dolari. Toate activitățile sunt realizate de studenți, profesorii oferind doar supravegherea și ghidarea, după principiul că școala este momentul în care trebuie să experimentezi cu lucrurile pe care le-ai învățat și e momentul în care poți să încerci, să greșești și să înveți. Învățare experiențială.
Școala are un brand extraordionar. Fiecare student care termină Sport Management la University of Massachusetts (UMass) rămâne în contact cu universitatea, oferă sprijin studenților și departamentului. Am avut zeci de invitați care ne-au vorbit despre lucrurile pe care le fac. Studenții au la dispoziție și o bază de date cu alumni pe care îi pot contacta oricând. Mai mult, fiecare student primește un mentor pentru a fi îndrumat în activitățile lui.
Aș putea spune, fără să greșesc, că întreg primul semestru la UMass a fost unul de învățare experiențială, învățarea prin experiment a unor lucruri pe care mi-aș dori mult să le împărtășesc cândva cu tineri de acasă.
Ovidiu COCIERU,
Bursier Fulbright