Candidatul PD-L pentru Camera Deputaților în Colegiul Vicov-Solca, omul de afaceri Dumitru Mihalescul, a afirmat că creșterea pieței de electronice și electrocasnice din prima parte a acestui an va fi atenuată din cauza crizei care a izbucnit la nivel internațional în ultimele luni, astfel că sunt șanse minime să fie depășit nivelul de vânzări de anul trecut. Mihalescul este proprietarul firmei de distribuție Marelvi, liderul pieței pe segmentul de magazine independente firmă care deține un sfert din canalul de vânzări prin magazine independente, și care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 45 milioane de euro.
Magazinele independente, neafiliate unei rețele, dețin încă o cotă de 23 la sută din totalul pieței.
Dumitru Mihalescul spune că nivelul pieței locale de electronice și electrocasnice s-a ridicat la aproximativ 800 de milioane de euro, în 2007, prag la care se va menține în acest an, din cauza dificultăților apărute în ultima perioadă pe fondul crizei internaționale. Omul de afaceri rădăuțean estimează pentru anul viitor scăderea pieței, ca efect direct al crizei actuale, care va influența și cererea pe acest segment.
„Despre piața per total nu putem da încă o estimare, însă noi dorim să ne păstrăm cifra de afaceri din acest an, prin lărgirea portofoliului de clienți și furnizori. Oricum, noi am înregistrat și în acest an o creștere cu 14 la sută a cifrei de afaceri, iar în perioada următoare vom dezvolta segmente noi ale afacerii, precum aparatele electrocasnice încorporabile și distribuția de mărci premium în regim de exclusivitate în România”, a arătat Dumitru Mihalescul.
„Perioadele de criză sunt și unele de reflecție” În același timp, candidatul PD-L pentru Colegiul Rădăuți confirmă temerile analiștilor economici, explicând că perioada următoare va fi una dificilă pentru piața de electronice și electrocasnice, din cauza crizei de lichidități și restricțiilor impuse de autorități pentru diminuarea gradului de îndatorare pentru creditele de consum, care vor afecta, împreună, în mod direct, cererea de astfel de produse: „Perioadele de criză sunt și unele de reflecție pentru o companie. În aceste perioade unii ies din piață, alții supraviețuiesc, dar sunt și unii care se dezvoltă. Noi știm că afacerea noastră a fost construită temeinic și suntem convinși că anul viitor ne va prinde poate mai consolidați decât în acest an. În perioada următoare obiectivul nostru este chiar această consolidare. Vrem să păstrăm personalul calificat, cota de piață pe principalele branduri, împreună cu o continuă îmbunătățire a serviciilor pentru clienții noștri”. Mihalescul consideră totuși că rezultatele nu mai au caracterul de soliditate din anii trecuți din cauza efectelor crizei actuale, însă anumite produse, în special premium, sunt mai căutate decât în anii anteriori.
Proprietarul companiei Marelvi așteaptă mutările principalilor jucători de pe piață, dar consideră că acestea nu vor fi de anvergură, ci mai degrabă se vor limita la mutări tactice pentru depășirea crizei.
Omul de afaceri Dumitru Mihalescul este candidatul Partidului Democrat-Liberal pentru Camera Deputaților în Colegiul Vicov – Marginea – Solca.
Dumitru Mihalescul
„Intrarea unor noi jucători de marcă pe piața românească se va amâna cu câțiva ani, din cauza crizei actuale”






