Măsuri de precauție

Intervențiile E.ON Gaz în urma apelurilor de urgență nu se taxează



Atunci când simt miros de gaz în interiorul locuinței, consumatorii sunt îndrumați să stingă toate focurile și să nu verifice cu flacără instalațiile de gaze. Foto: MEDIAFAX
Atunci când simt miros de gaz în interiorul locuinței, consumatorii sunt îndrumați să stingă toate focurile și să nu verifice cu flacără instalațiile de gaze. Foto: MEDIAFAX

Speriați de exploziile de la Sighetu Marmației, din cauza unor scurgeri de gaze, evenimente nefericite petrecute luna trecută, sucevenii au devenit mai prudenți. Chiar dacă numărul evenimentelor semnalate în ultima perioadă la dispeceratul E.ON Gaz este similar altor perioade și nu a înregistrat o creștere la nivelul județului Suceava, după cum ne-au informat reprezentanții E.ON (Departament Comunicare Corporatistă,E.ON România), sucevenii înroșesc firul telefonului atunci când li se pare că în zona în care locuiesc se simte miros de gaz.
Sesizările se pot face telefonic non-stop
Intervențiile E.ON în urma apelurilor de urgență cu privire la mirosul de gaze nu se taxează. Compania E.ON Gaz Distribuție îi sfătuiește pe suceveni să anunțe într-un timp cât mai scurt posibilele scurgeri de gaze, pentru ca echipajele specializate să poată interveni la timp, fără nici o plată din partea celui care a făcut sesizarea.
E.ON Gaz a pus la dispoziția consumatorilor numerele de telefon pentru apeluri de urgență, care pot fi apelate la orice oră în cazul depistării unor scurgeri de gaz în locuințe. Numerele de telefon 0265 200 928 (număr taxabil cu tarif local din rețeaua Romtelecom și cu tariful operatorului pentru toate celelalte rețele de telefonie) și 0800 800 928 (număr gratuit, apelabil din principalele rețele de telefonie fixă și mobilă) pot fi apelate non-stop, întrucât un dispecer al companiei va sta la dispoziția cetățenilor care semnalează depistarea de miros de gaz.
Prevenție
Pentru a preveni eventuale evenimente cu consecințe grave, atunci când oamenii simt mirosul de gaz din interiorul locuinței, sunt îndrumați să recurgă la câteva măsuri de siguranță, cum ar fi: să stingă toate focurile, să deschidă imediat toate ușile și ferestrele, să nu manevreze aparate electronice, să nu aprindă lumina, să nu verifice cu flacără instalațiile de gaze naturale și, nu în ultimul rând, să sune la dispeceratul de urgență al E.ON Gaz Distribuție.
Răspundere comună
Reprezentanții E.ON Gaz Distribuție ne-au explicat că „asigurarea utilizării în condiții de siguranță a instalațiilor și a echipamentelor care folosesc gazele naturale presupune o atitudine responsabilă și implicare atât din partea distribuitorilor de gaze naturale, dar și din partea utilizatorilor, persoane fizice și juridice”.
E.ON Gaz Distribuție administrează, exploatează și întreține sistemul de distribuție a gazelor naturale compus din conducte și branșamente stradale, echipamente de măsurare și reglare a presiunii gazelor naturale. Instalațiile de utilizare a gazelor naturale din interiorul imobilelor, după cum ne-au spus reprezentanții E.ON Gaz, „aparțin proprietarilor clădirilor, care au obligația să le întrețină corespunzător pentru a fi îndeplinite condițiile de siguranță”.
Odorizarea gazelor naturale
O altă componentă a conceptului de siguranță al Companiei E.ON Gaz este „odorizarea gazelor naturale, măsură de siguranță care presupune introducerea unei cantități de etilmercaptan în gazele naturale în scopul sesizării de către populație, prin miros, a eventualelor scăpări de gaze din rețelele stradale sau din instalațiile de utilizare a gazelor naturale. De aceea, compania noastră face apel la toți consumatorii să ne sesizeze de urgență dacă simt miros de gaze într-un imobil sau pe stradă. Este deosebit de important să fim anunțați imediat, astfel încât echipele noastre specializate să intervină la timp pentru a putea preveni apariția unor evenimente grave”.
Verificări obligatorii o dată la doi ani
Verificările și reviziile la instalațiile interioare de gaz sunt obligatorii pentru siguranța consumatorilor. Acestea trebuie să se realizeze periodic, verificarea o dată la doi ani, iar revizia o dată la zece ani, de către firme specializate în domeniu și autorizate de ANRE, în baza unui contract de prestări servicii. Reprezentanții E.ON informează că consumatorii sunt responsabili de alegerea firmei specializate și de efectuarea acestor operațiuni. Verificarea și revizia instalațiilor se plătește.
„În cazul în care instalația de utilizare a gazelor naturale prezintă deficiențe, firma care execută verificarea/revizia instalației de utilizare este obligată să sisteze serviciul de distribuție a gazelor naturale în conformitate cu reglementările în vigoare. În aceste situații consumatorii sunt informați cu privire la demersurile pe care trebuie să le realizeze pentru readucerea instalației sau aparatului de utilizarea a gazelor naturale la funcționarea în condiții de siguranță deplină”, au completat reprezentanții E.ON Gaz Distribuție.



Recomandări

Peste 200 de apeluri de urgență după ploile virulente de duminică seară, victime salvate dar și un om luat de ape

Peste 200 de apeluri de urgență după ploile virulente de duminică seară, victime salvate dar și un om luat de ape
Peste 200 de apeluri de urgență după ploile virulente de duminică seară, victime salvate dar și un om luat de ape

Investiții în valoare de 7,5 milioane de lei pentru modernizarea rețelelor de gaz din municipiul Suceava