Serviciile de internet banking erau utilizate, anul trecut, de sub 4% din totalul populației României, comparativ cu media de 37% la nivelul Uniunii Europene, a declarat miercuri Andrei Crețu, manager consulting la PwC România, prezent la Mediafax Talks about Mobile Banking.
„În ciuda numărului de conexiuni la internet în creștere, serviciile de internet banking sunt folosite doar de 4% din populația României. În Bulgaria, acest indicator se situează la 3%, în timp ce în Ungaria ajunge la 24%, iar în Polonia la 27%. În țările nordice, cum ar fi Norvegia, indicatorul ajunge la 85%”, a spus Crețu.
În România, 47% din populație are acces la Internet. Deși a crescut de la an la an, indicatorul rămâne sub cel din Ungaria – 65% sau Polonia – 67%.
„Dacă 4% din români folosec serviciile de internet banking, imaginați-vă cât de puțini oameni folosesc sau vor să folosească tranzacțiile efectuate de pe dispozitive mobile, în condițiile în care avem o rată a penetrării telefoniei mobile de circa 130%. Ei însă preferă să meargă la sucursalele băncilor pentru a efectua tranzacții, care constau în principal în scoaterea banilor de pe card”, a spus reprezentantul PwC România.
Telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) au o penetrare de 14% în totalul terminalelor, cu două puncte procentuale sub media din Europa Centrală și de Est și cu opt puncte procentuale sub media globală.
Potrivit datelor prezentate de Crețu, piața locală a comerțului electronic (e-commerce market) va atinge 647 milioane de euro, de la 527 milioane de euro în 2011, și va crește anual, în medie, cu 17% până în 2016, la 1,14 miliarde de euro.