Școala Gimnazială Ipotești a fost, la finele săptămânii trecute, gazda Cercului bibliotecarilor școlari, profesorilor documentariști și responsabililor CDI (centre de documentare și informare) din județul Suceava, desfășurat în sistem hibrid.
Un prilej important de a schimba idei, de interacțiune, de reflecție și inspirație pentru a construi spații educative mai vii, mai inovatoare și mai aproape de copii.
Au participat: Gabriel Cazac, inspector școlar pentru limba și literatura română – IȘJ Suceava; prof. Traian Alin Pușcă, director al Casei Corpului Didactic „George Tofan” Suceava; dr. Elena Pintilei, Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” Suceava, și bibliotecar USV; Adriana Florentina Gherasim, președinte Filiala ABR, și prof. Daniela Argatu, bibliotecar CCD „George Tofan” Suceava.
În cuvântul de deschidere, prof. Loredana Solovăstru, directorul instituției gazdă, a subliniat rolul bibliotecii școlare și al CDI-ului în formarea competențelor necesare elevului secolului XXI, accentuând nevoia de adaptare continuă la realitatea educațională.

Bibliotecarul școlar Mona Cojghiceanu a susținut prima temă a întâlnirii, „De la pagină la ecran – noi orizonturi ale lecturii și cunoașterii”, și a pus accent pe biblioteca școlară ca spațiu viu al ideilor și al dialogului dintre limbajele comunicării moderne. Activitatea a inclus un quiz interactiv și o dezbatere despre literația alfabetică, vizuală, digitală și media.
Și a doua temă, „CDI – spațiu al dezvoltării deprinderilor de lectură, interpretare și comunicare multimodală”, a evidențiat funcția formativă a CDI-ului.
Expoziția tematică „LiterArt – Toamna în culori”, realizată de bibliotecarul școlar Mona Cojghiceanu și elevii școlii, a fost apreciată pentru creativitatea și expresivitatea vizuală.
De asemenea, programul artistic „Literația pe note”, coordonat de profesorii Sebastian Marian Răileanu și Elena Lusy Munteanu, a adus pe scenă preșcolari și elevi ai clasei a II-a C, care au încântat publicul prin momente pline de talent și expresivitate.

- “Biblioteca și CDI-ul pot deveni spații dinamice, inovatoare”
Sesiunea s-a încheiat cu impresii și dezbateri, participanții subliniind relevanța temelor abordate și importanța colaborării pentru dezvoltarea unor practici educaționale moderne, eficiente și scalabile.
Prin întreaga organizare, Școala Gimnazială Ipotești, susținută remarcabil de primărie și consiliul local, a demonstrat că biblioteca și CDI-ul pot deveni spații dinamice, inovatoare, esențiale pentru formarea competențelor necesare elevului secolului XXI.
Prof. Daniela Argatu, bibliotecar CCD „George Tofan” Suceava, a menționat că „am avut bucuria de a participa la Cercul metodic al bibliotecarilor școlari, profesorilor documentariști și responsabililor cu biblioteca școlară/ CDI din județul Suceava. Implicarea și dedicarea fiecăruia au transformat întâlnirea într-un veritabil exercițiu al coagulării întregii comunități locale și educaționale.
Deschiderea, profesionalismul și implicarea organizatorilor, colaboratorilor și partenerilor au construit conexiuni durabile, au exersat învățarea colaborativă și au evidențiat importanța adaptării bibliotecii școlare/CDI la realitatea educațională.
Îi transmit felicitări speciale doamnei bibliotecar Cojghiceanu Mona pentru eforturile sale admirabile, pentru transferul consistent de cunoștințe și practici pe o temă provocatoare, pentru creativitate, flexibilitate și deschiderea către resurse diverse. Apreciem atenția sa la detalii, surprizele inspirate și energia cu care a animat întreaga activitate.
Mulțumiri speciale tuturor colegilor participanți, care au contribuit la crearea unei atmosfere autentice de învățare bazate pe valori împărtășite, empatie și respect reciproc.
Vă mulțumesc tuturor pentru profesionalism și pentru că ați demonstrat cum adaptarea bibliotecii școlare/CDI la realitatea educațională poate fi un demers plin de sens și inspirație. (…) În contextul actual, competențele profesionale, generice, transversale și metacompetențele sunt esențiale pentru formarea elevilor. Bibliotecarul și profesorul documentarist devin facilitatori ai multiliterației, ghidând elevul către autonomie, reflecție și învățare continuă”.







