Începând de astăzi, în Suceava va fi înființată o nouă instituție publică cu atribuții la nivel regional, în toate cele șase județe ale Moldovei. Este vorba despre Direcția Regională Antifraudă Fiscală, care potrivit Hotărârii de Guvern nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală va avea sediul în municipiul Suceava. Noua instituție, a cărei conducere va fi anunțată în perioada următoare, este o structură care va avea ca atribuții prevenirea, descoperirea și combaterea actelor și faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală și vamală. Potrivit acestei hotărâri de Guvern, reorganizarea ANAF va avea loc începând cu data de 1 august 2013, acest lucru însemnând în principal înființarea Direcțiilor Regionale ale Finanțelor Publice și a Direcțiilor Regionale Antifraudă Fiscală.
Potrivit actului normativ, dacă Direcția Regională Antifraudă pentru zona Moldovei va avea sediul la Suceava, Direcția Regională Fiscală urmează să aibă sediul la Iași. În aceste condiții, actuala Direcție a Finanțelor Publice Suceava urmează să fie transformată în Administrația Județeană a Finanțelor Publice, care va funcționa în cadrul Direcției Regionale și care va fi condusă de un șef de administrație.
Tot în urma reorganizării ANAF, Garda Financiară Suceava ar urma să fie desființată, acest lucru urmând să se întâmple în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a HG 520, adică de la data de 1 noiembrie 2013. Angajații actualei Direcții Generale a Finanțelor Publice Suceava, care vor primi preaviz odată cu reorganizarea, vor avea la dispoziție lista tuturor posturilor vacante în structurile Ministerului de Finanțe și vor putea opta pentru un post în noua structură organizatorică.
Direcția Regională Antifraudă Fiscală va funcționacel mai probabil în sediul Finanțelor
Revenind la instituția nou creată, Direcția Regională Antifraudă Fiscală, cel mai probabil că aceasta va avea sediul în clădirea Finanțelor sucevene.
Noii inspectori antifraudă vor avea ca atribuții realizarea de operațiuni de control curent și tematic, iar la orice acțiuni vor participa minim doi inspectori. De asemenea, inspectorii antifraudă vor purta uniformă în timpul serviciului, însemne distinctive, ecusoane, și, după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție și comunicare. În baza Hotărârii de Guvern pentru organizarea ANAF, fiecare inspector antifraudă va primi câte un pistol cu un încărcător, dar și câte un spray paralizant. Pentru dotarea Direcției Generale Antifraudă Fiscală se vor achiziționa maxim 500 de aparate de mici dimensiuni cu electroșocuri dar și maxim 500 de pistoale sau bastoane cu electroșocuri. Insepctorii antifraudă vor mai avea în dotare veste de protecție și bastoane reflectorizante pentru acțiunile stradale.