Inspectoratele județene ale Poliției de frontieră, înlocuite, ca urmare a înființării Gărzii de Coastă



Poliția de frontieră va înființa inspectorate teritoriale la fiecare graniță a României cu statele vecine, iar inspectoratele județene existente în prezent vor fi înlocuite cu servicii teritoriale, ca urmare a adoptării în Parlament a proiectului de lege privind înființarea Gărzii de Coastă.
Potrivit unui comunicat al Ministrerului Administrației și Internelor (MAI) remis, marți, agenției MEDIAFAX, actul normativ aprobat de Camera Deputaților (cameră decizională) aduce modificări în structura organizatorică a Poliției de Frontieră.
Conform documentului citat, astfel poate fi asigurat un înalt nivel de supraveghere și control la frontiera maritimă și fluvială a României, ministrul de Interne Traian Igaș spunând că resursele umane sunt gestionate mai bine.
„Adoptarea acestei legi reprezintă încă un pas în procesul de reformă și modernizare a Ministerului Administrației și Internelor. Noua configurație ne permite să gestionăm mai bine resursa umană pe care o avem la dipoziție și, în același timp, să avem un plus de eficiență la frontierele României”, susține ministrul Traian Igaș, citat în comunicatul MAI.
MAI mai arată că noua structură va permite coordonarea unitară a activităților specifice derulate, asigurarea unui înalt nivel de supraveghere și control la frontiera maritimă a României, combaterea migrației ilegale și a infracționalității transfrontaliere în zona de responsabilitate.
Din informațiile MAI, la nivelul Uniunii Europene, din 27 de state componente, un număr de 24 au zonă de coastă sau frontieră maritimă, iar din cele 24, un număr de 20 de țări au Gardă de Coastă.
Potrivit MAI, prin politica maritimă integrată Uniunea Europeană dorește să realizeze guvernarea maritimă a statelor membre, recunoscând importanța pe care o au mările Europei pentru dezvoltarea economică și securitatea statelor membre.
„Riscurile și amenințările la adresa intereselor Europei – migrația ilegală, traficul cu ființe umane, contrabanda, traficul de droguri, pirateria, terorismul, pescuitul ilegal și poluarea generată de către nave sau sinistre navale – necesită un control eficient exercitat printr-un management integrat al spațiilor maritime”, se mai arată în comunicatul MAI.