Înregistrarea firmelor în Registrul Comerțului se va face online. Directoarea Oficiului Registrului Comerțului Suceava, Cătălina Vartic, a declarat că începând cu data de 6 februarie 2012, activitatea de înregistrare în Registrul Comerțului se va desfășura pe un nou sistem informatic integrat. Cătălina Vartic a precizat că până pe 25 ianuarie 2012 activitatea de primire și înregistrare a cererilor de înregistrare în Registrul Comerțului se va desfășura normal.
„Prin excepție, până pe 25 ianuarie, pentru cererile de înregistrare depuse până la această dată, dar și pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie 2012 și care au un prim termen de soluționare după această dată se acordă un singur termen de amânare, de cel mult două zile”, a explicat directoarea ORC Suceava.
Cătălina Vartic a adăugat că pe 26 ianuarie a.c. este ultima zi de soluționare a cererilor de înregistrare amânate, depuse la Oficiul Registrului Comerțului până pe 25 ianuarie 2012. De asemenea, prin excepție, data de 26 ianuarie 2012 este ultima zi de soluționare a cererilor de înregistrare primite în perioada 20 – 25 ianuarie 2012, pentru care se pot stabili și alte termene de soluționare sau eliberare. „După caz, în mod excepțional, poate fi termenul de soluționare a cererilor înregistrate până la data de 18 ianuarie 2012 inclusiv, și care au deja un termen de amânare după data de 27 ianuarie 2012, termen ce se preschimbă din oficiu”, a declarat Vartic.
Directoarea ORC Suceava a mai spus că rezoluțiile de preschimbare a termenelor de amânare acordate după data de 27 ianuarie 2012 se vor
aduce la cunoștința solicitanților prin afișare pe site-ul www.onrc.ro, secțiunea rezoluții de amânare și transmiterea acestora pe e-mail, fax, corespondență, după caz. De asemenea, noile termene de soluționare și eliberare se pot vizualiza și pe site-ul www.onrc.ro, serviciul stadiu dosar. „Verificările preliminare cererilor de înregistrare, adică verificarea disponibilității și/sau rezervarea denumirii firme, emblemei și verificarea unicității sediului social și a asociatului unic, se vor primi până la data de 27 ianuarie 2012”, a declarat Cătălina Vartic.
Activitatea cu publicul a Registrului Comerțului va fi suspendată în perioada 26 ianuarie – 3 februarie
Ea a precizat că în vederea trecerii la noul sistem informatic, în perioada 26 ianuarie – 3 februarie 2012 se va suspenda activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghișeu și prin SFEI ( Sistem Formulare Electronice Inteligente), a cererilor de înregistrare în Registrul Comerțului, respectiv înmatriculări, mențiuni, radieri, depuneri și/sau menționări acte. Cătălina Vartic a spus că nu vor fi suspendate activitățile de verificare a disponibilității și a celor pentru rezervarea denumirilor de firmă, emblemă, și cele de verificare a unicității sediului social, a asociatului unic, care se vor suspenda doar în perioada 30 ianuarie – 3 februarie 2012.
„În această perioadă nu se soluționează nici o cerere de înregistrare în Registrul Comerțului. Cererile de înregistrare în Registrul Comerțului se vor primi în regim de corespondență, de exemplu poștă, în registratura generală, urmând să fie înregistrate în Registrul Comerțului începând cu data de 6 februarie 2012, pe noul sistem informatic, eșalonat, funcție de data primirii în registratura generală, dar nu mai târziu de data de 10 februarie”, a declarat Cătălina Vartic. De asemenea, toate cererile de înregistrare în Registrul Comerțului primite prin corespondență în perioada 26 ianuarie – 3 februarie a.c. vor fi prelucrate începând cu data de 6 februarie, pe noul sistem informatic.
„Solicitanții vor fi înștiințați cu privire la modalitatea de achitare a taxelor și tarifelor aferente, de rezolvare a observațiile formulate, dacă este cazul, și asupra numerelor de înregistrare, a termenelor de soluționare și eliberare acordate, pe email, fax, prin corespondență”, a mai spus directoarea ORC Suceava. Cătălina Vartic a explicat că informațiile vor fi disponibile și pe site-ul portal.onrc.ro, secțiunea servicii online Registrul Comerțului, respectiv serviciul stadiu dosar, pentru consultarea căruia este necesară doar autentificarea solicitantului ca utilizator pe portal, începând cu data de 7 februarie 2012.
Cătălina Vartic a mai declarat că în perioada 20 ianuarie – 3 februarie 2012, activitatea de furnizare informații din Registrul Comerțului, respectiv informații punctuale, informații statistice și certificate constatatoare, precum și activitatea de eliberare copii certificate se va desfășura normal.
„Precizăm că la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului și la sediile oficiilor Registrului Comerțului teritoriale se va afișa anunțul detaliat cu privire la desfășurarea activității Oficiului Registrului în perioada 20 ianuarie – 3 februarie 2012. De asemenea, anunțul detaliat cu privire la desfășurarea activității Oficiului Registrului Comerțului în perioada 20 ianuarie – 3 februarie 2012 se va găsi și pe site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro”, a declarat Cătălina Vartic. Nu în ultimul rând, trebuie spus că începând cu data de 6 februarie 2012, activitatea de primire a cererilor de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului se va desfășura normal.
De asemenea, serviciul RECOM online și portalul de servicii al Oficiului Național al Registrului Comerțului, http://portal.onrc.ro vor fi funcționale începând cu data de 7 februarie 2012.