BĂTAIE DE JOC

Înjurături și scrâșnete de dinți pe drumul Suceava-Vatra Dornei



Înjurături și scrâșnete de dinți pe drumul Suceava-Vatra Dornei
Înjurături și scrâșnete de dinți pe drumul Suceava-Vatra Dornei

Probe de rezistență pentru mașini. Nu se întâmplă într-un poligon al vreunei celebre firme care și-a deschis o reprezentanță la Suceava, ci pe drumul european 576. Practic, după încălzirea vremii, drumul Suceava – Vatra Dornei a devenit piatra de încercare pentru toți șoferii care au curajul sau sunt nevoiți să se deplaseze pe acest traseu. Dacă ar fi să contabilizăm înjurăturile, probabil că paginile ziarului nu ar fi suficiente, iar dacă am adăuga și scrâșnetele de dinți s-ar aduna cel puțin un vagon de nemulțumiri la adresa drumarilor și autorităților. Dacă în anumite zone se circulă relativ bine, ceea ce înseamnă că gropile din asfalt sau ceea ce a mai rămas din asfalt pot fi ocolite, în multe alte porțiuni spărturile din carosabil sunt atât de numeroase încât este imposibil ca mașina să nu facă vreo acrobație pentru a putea să-și continue drumul. Tronsonul cel mai ciuruit este între Pojorâta și Valea Putnei, acolo unde orice șofer trebuie să facă dovada măiestriei în conducere pentru a nu rămâne în vreo groapă. Pe margine, din loc în loc se pot vedea muncitorii unei firme care lucrează la consolidarea proiectată în vederea modernizării și lărgirii drumului european. Pentru unii „a lucra” este o noțiune abstractă, bună numai pentru cei care fac pontajul în vederea salarizării. Chiar și când efectiv sunt cu mâna pe lopată sau târnăcop, muncitorii nu își dau prea mare osteneală, iar în ritmul actual lucrările vor continua ani de zile. Până la finalizarea modernizării cine pleacă la drum pe traseul Suceava-Vatra Dornei și invers trebuie să se înarmeze cu multă răbdare pentru a putea trece de zonele critice cu viteza de croazieră de maxim 10 km/h. Partea dintre Pojorâta și Valea Putnei nu este singura care pune la încercare nervii șoferilor și călătorilor. Prin Câmpulung Moldovenesc drumul este la fel de găurit, iar imprudența de a conduce cu o viteză normală de 40-50 km/h costă scump. Cât despre podul de la Vama, discuțiile sunt aproape de prisos. Lăsat moștenire de austrieci, podul nu a suferit prea multe lucrări de modernizare și întreținere, iar dacă într-o bună zi se va prăbuși cu tot cu vreo mașină nu va mira pe nimeni. Un alt pod care generează cozi interminabile de mașini din cauza gropilor este cel dintre Bucșoaia și Gura Humorului. În sens opus, spre Vatra Dornei, după ce treci de coșmarul numit Pojorâta-Valea Putnei dai de bombardamentul de la Iacobeni-Argestru, unde dacă nu conduci cu atenție riști să rămâi suspendat în vreo groapă din asfalt. Concluzia ar fi una singură: dacă aveți drum pe drumul european 576 mai bine renunțați și luați trenul. Iar dacă aveți probleme la mașină din cauza gropilor nu ezitați să dați în judecată Administrația Națională a Drumurilor sau primăriile, după caz.