Deocamdată

Injecțiile în timpul nopții și în weekend, doar contra cost, în municipiul Suceava



Tratamentele injectabile la domiciliul pacienților sunt asigurate în municipiul Suceava doar contra cost. Foto: www.descopera.ro
Tratamentele injectabile la domiciliul pacienților sunt asigurate în municipiul Suceava doar contra cost. Foto: www.descopera.ro

Tratamentele injectabile la domiciliul pacienților sunt asigurate în municipiul Suceava doar contra cost, de cele două servicii de ambulanță private și de furnizorii de servicii de îngrijiri la domiciliu. Direcția de Sănătate Publică Suceava a informat, ieri, printr-un comunicat de presă, că în urma discuțiilor care au avut loc ieri cu furnizorii de servicii de îngrijiri la domiciliu și cu reprezentanții celor două servicii de ambulanță private din Suceava, instituția a fost informată că aceștia asigură efectuarea unor acte medicale de bază – tratamente injectabile intramusculare, intravenoase, perfuzii, pansamente etc., la domiciliul pacienților.
”Aceste servicii sunt acordate contra cost, permanent, inclusiv noaptea, duminica și în timpul sărbătorilor legale; o parte din acești furnizori sunt în relații contractuale cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Suceava, lista acestora fiind publicată pe site-ul CJAS Suceava. Recomandăm pacienților să acceseze aceste servicii astfel încât să fie evitate situațiile neplăcute de întrerupere a tratamentului prescris de medic”, se arată în comunicat.
De asemenea, conducerea DSP menționează că serviciile din cadrul Spitalului de Urgență ”Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, cât și Serviciul Județean de Ambulanță Suceava ”nu au obligația legală de a efectua aceste tratamente recomandate de alți medici”.
Din informațiile noastre, o injecție intramusculară costă 20 de lei, una intravenoasă 25 de lei. 55 de lei costă perfuzia și 20 de lei efectuarea unui pansament.
Gratuit, astfel de servicii medicale sunt asigurate în județ, la nivelul celor patru centre de permanență care funcționează în Vicovu de Sus, Cajvana și în comune din zona de munte.
Centrul de permanență Vicovu de Sus își desfășoară activitatea în regim de gardă cu sediul stabil. Asistență medicală este asigurată de 5 medici de familie și 5 asistenți medicali, care deservesc populația din Vicovu de Sus, Putna și Gălănești, adică o populație de peste 22.600 de locuitori.
Centrul de permanență Cajvana este tot în regim de gardă cu sediul stabil, cu 6 medici de familie și 6 asistenți medicali care deservesc populația din Cajvana, Cacica, Botoșana, Stulpicani și Sasca Mică, un total de peste 23.330 de locuitori.
Centrul de permanență fix „MEDFAM BUCOVINA NORD” funcționează, prin rotație, în cabinetele medicale ale medicilor de familie asociați, în cabinetele medicale ale medicilor de familie asociați din comunele Straja, Brodina, Bilca și Ulma, pentru o populație de aproximativ 16.000 de locuitori.
Dotarea minimă pentru un centru de permanență
Centrul de permanență fix „Obcinele Bucovinei” are sediul in localitatea Paltinu, în comuna Vatra Moldoviței, își desfășoară activitatea în sistem de gardă asigurată de 5 medici și 5 asistenți medicali, de luni până vineri începând cu ora 15.00 până a doua zi dimineața la ora 8.00, iar în zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale pe toată durata zilei. Zona arondată este formată din comunele Moldovița, Vatra Moldoviței și Frumosu.
Dotarea minimă de care trebuie să dispună un centru de permanență este prevăzută de Ordinul nr. 1.484 din 21 decembrie 2017 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență. Ca mobilier specific, centrul trebuie să aibă pat/canapea de consultație; birou pentru medic; scaune; măsuță pentru instrumentar și suport perfuzor. Ca aparatură/echipamente pentru resuscitare – respirație, centrul are nevoie de tuburi staționare pentru oxigen – minimum 2 x 10 l, NTP, contor debit/ventil debit cu capacitatea maximă de cel puțin 15 l/min. și robinet de reglare conexiune rapidă; tuburi portabile pentru oxigen – minimum 5 l, NTP, contor debit/ventil debit cu capacitatea maximă de cel puțin 15 l/min. și robinet de reglare conexiune rapidă; balon ventilație adult/copil cu măști de diferite mărimi și rezervor suplimentar pentru oxigen; pensă McGill de diferite mărimi; defibrilator semiautomat.
Aparatura de monitorizare – evaluare cuprinde: glucometru; stetoscop; tensiometru manual; lampă pentru examinarea pupilelor; ciocan de reflexe; termometru; cântar pentru sugari și adulți; taliometru; pelvimetru; apăsător de limbă; deschizător de gură; canule rectale, uretrale, vaginale; trusă completă de mică chirurgie; masă ginecologică; valve ginecologice și pense de col; seringă Guyon pentru spălături auriculare; atele Kramer; sterilizator; garou; aspirator mobil pentru secreții. Alte materiale și dispozitive auxiliare, neapărat necesare, mai sunt materialele pentru curățenie și dezinfecție; materiale necesare colectării și neutralizării deșeurilor periculoase; stingător de incendiu; folie supraviețuire; kit naștere și guler cervical. Cabinetele medicilor de familie sunt, de regulă, mult mai dotate decât prevede standardul minimal, prin urmare dacă aceștia ar avea disponibilitate, ar putea asigura permanența și prin rotație, la cabinetele lor.



Recomandări

Din lipsa fondurilor alocate de stat, angajații de la Ambulanță fac cursuri și ateliere practice de pregătire profesională pe banii lor

Din lipsa fondurilor alocate de stat, angajații de la Ambulanță fac cursuri și ateliere practice de pregătire profesională pe banii lor
Din lipsa fondurilor alocate de stat, angajații de la Ambulanță fac cursuri și ateliere practice de pregătire profesională pe banii lor

Din lipsa fondurilor alocate de stat, angajații de la Ambulanță fac cursuri și ateliere practice de pregătire profesională pe banii lor

Din lipsa fondurilor alocate de stat, angajații de la Ambulanță fac cursuri și ateliere practice de pregătire profesională pe banii lor
Din lipsa fondurilor alocate de stat, angajații de la Ambulanță fac cursuri și ateliere practice de pregătire profesională pe banii lor

Personalul medical care va deservi elicopterul SMURD de la Câmpulung Moldovenesc va începe sesiunile de pregătire pentru misiuni aeromedicale

Dr. Raed Arafat și președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, la baza medicală cu elicopter SMURD de la Câmpulung Moldovenesc
Dr. Raed Arafat și președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, la baza medicală cu elicopter SMURD de la Câmpulung Moldovenesc