PC a depus, miercuri, la Senat, o propunere legislativă care interzice primarilor, altor demnitari și rudelor de gradul al IV-lea să facă afaceri cu bani publici, a anunțat senatorul Marius Marinescu, arătând că această inițiativă a fost inspirată de afacerile primarului general Adriean Videanu.
Marius Marinescu a spus, miercuri, într-o conferință de presă, că parlamentarii PC încearcă, prin această inițiativă legislativă, să stopeze hoțiile, arătând că Adriean Videanu a făcut, prin firma Titan Mar, afaceri cu Primăria Capitalei. Potrivit lui Marinescu, Adriean Videanu a dat o interpretare eronată raportului Curții de Conturi și s-a străduit să demonstreze că, prin afacerile pe care le-a făcut firma sa Titan Mar, el nu a profitat mult, ci puțin.
„Adriean Videanu trebuie să-și ceară scuze bucureștenilor pentru că a profitat de pe urma lor, deoarece firma Titan Mar este unul dintre furnizorii bordurilor din Capitală. În București nici morții nu scapă de borduri. Mergeți să vedeți cimitirul Reînvierea”, a adăugat Marius Marinescu.
Inițiativa legislativă este semnată de senatorii Marius Marinescu și Sabin Cutaș și de deputații Valad Hogea și Dragoș Dumitriu, care solicită dezbaterea ei în procedură de urgență.
Proiectul modifică legea 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției.
Primarul Capitalei, Adriean Videanu, a respins, marți, acuzațiile referitoare la utilizarea surselor bugetare la lucrările de asfaltare și înlocuire a bordurilor, subliniind că acceptă scuze de la toți politicenii, mai puțin de la Cozmin Gușă și Marius Marinescu, pe care îi va da în judecată.
Videanu a prezentat, într-o conferință de presă, concluziile raportului Curții de Conturi cu privire la lucrările de asfaltare și de înlocuire a bordurilor din Capitală, care consemnează anumite nereguli, despre care edilul afirmă că au fost corectate deja.
Edilul șef al Capitalei a arătat că valoarea totală a lucrărilor la cele 110 străzi reabilitate în perioada 2005-2007 a fost de 956.175.000 de lei din care 180.608.000 de lei au fost cele realizate în anul 2005, 347.442.000 de lei valoarea lucrărilor din 2006 și 428.155.000 de lei a celor realizate anul trecut.
Cheltuielile pentru înlocuirea bordurilor, în care intră atât costul materialelor, cât și cel al manoperei, reprezintă 41.049.000 lei, adică 4,3 la sută din valoarea totală a lucrărilor, a precizat Videanu.
El a adăugat că principalii furnizori de borduri montate de către firmele constructoare cu care Administrația Străzilor a încheiat contracte pentru lucrări de reabilitare a străzilor au fost SC Prefabricate Vest, cu contracte în valoare de 6.128.000 de lei, SC Semmelrock – cu 6.015.000 lei, SC Arcominco – 935.000 lei, SC Marmovest – cu 932.000 de lei și Titan Mar, societatea sa.
Primarul a confirmat că pe lista furnizorilor de borduri se află și firma sa Titan Mar, precizând însă că aceasta a livrat doar 1,62 la sută din bordurile folosite în Capitală.
Primarul general a menționat că, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, executanții care au câștigat contractele de lucrări publice nu sunt obligați să declare furnizorii de materiale. El a arătat însă că a cerut „în mod expres” declararea acestor furnizori de materiale.
Totodată, Videanu a precizat că instituția publică verificată, în speță Administrația Străzilor, nu a derulat relații contractuale cu firmele furnizoare de borduri.
Potrivit lui Adriean Videanu, în urma controlului efectuat de Curtea de Conturi a rezultat faptul că în anul 2007 au fost constatate fapte care au fost comise cu încălcarea prevederilor legale și care au generat prejudicii în valoare de 617.911 de lei, reprezentând 1,3 la sută din valoarea integrală a lucrărilor. Videanu a precizat că aceste prejudicii au fost rezolvate în timpul controlului.
Primarul general a explicat că aceste fapte care au determinat prejudiciul au fost posibile datorită inexistenței cărților tehnice pentru străzile introduse în procesul de reabilitare, precum și a unor cărți incomplete.
„Străzile reabilitate după 1995 au avut cărți tehnice incomplete, pentru că administrarea acestor străzi a fost în subordinea mai multor unități administrative, ele trecând de la sectoare la Administrația Străzilor și apoi la Primăria Capitalei, creându-se astfel disfuncționalități în completarea cărților tehnice”, a declarat Videanu.
Potrivit raportului Curții de Conturi, la prejudiciile de 617.911 lei se adaugă și prejudiciile constate la controlul efectuat pentru execuția bugetară a anului 2006, în valoare de 195.221 de lei și care a au fost cauzate tot de cantități de lucrări decontate suplimentar față de execuția lor în mod real.
Raportul Curții de Conturi pecizează că și aceste prejudicii au fost recuperate total în timpul controlului.
Videanu a menționat că erorilor au fost din partea consultanților de proiecte, în acest sens efilul șef menținând că a cerut Administrației Străzilor ca aceștia să „aibă o bilă neagră” și de acum încolo să nu mai participe la licitații.