Tinerii absolvenți au dificultăți la angajare pentru că nu sunt pregătiți corespunzător în școala românească dar și pentru că măsurile privind stimularea angajării lor sunt, de multe ori, declarative, a declarat, marți, la lansarea unei campanii de comunicare, președintele INIMM, Ioan Pițurescu.
Președintele Institutului Național pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (INIMM), Ioan Pițurescu, a declarat cu ocazia lansării campaniei de comunicare adresate tinerilor și angajatorilor, desfășurată de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) printr-un proiect european, că șansele de angajare ale tinerilor absolvenți sunt diminuate de pregătirea necorespunzătoare dar și de faptul că măsurile adoptate pentru sprijinirea lor nu sunt eficiente.
„Angajatorii, de obicei, nu apelează la absolvenți, absolvenții își trimit curriculum vitae dar sunt întrebați dacă au experiență, întrebare la care tinerii nu au ce răspunde și, în mod real, ei sunt respinși. Este o mare tristețe că există o asemenea abordare dar nu este vina lor. Pe de o parte este vina școlii, este vina universităților pentru că în România practica a devenit un lucru care nu mai există nici în școlile de meserii, nici în licee, nici în facultăți. Măsurile de stimulare a angajării absolvenților de multe ori sunt declarative”, a declarat președintele INIMM.
El a explicat că atunci când un angajator face calcule privind avantajele de care ar beneficia dacă angajează un absolvent, constată că acestea se pierd prin achitarea unor dobânzi și comisioane.
„Rezultatele măsurilor adoptate se dovedesc a fi modeste pe considerentul că dacă un angajator își face un calcul vede că suma pe care ar câștiga-o este echivalentă cu neangajarea. Deci suma oferită ca un avantaj se pierde în calculul financiar birocratic. Pe de o parte apar dobânzi, o serie de servituți care nu îi avantajează. Bine ar face dacă s-ar subvenționa angajarea studenților în stagii de practică în întreprinderi. În școală dobândesc cunoștințe care nu îi oferă tânărului șanse pentru aceste timpuri. Cultura antreprenorială în România este declarativă”, a mai spus Pițurescu.
Președintele ANOFM, Silviu Bian, a precizat că majoritatea absolvenților care au dificultăți în angajare se adresează agențiilor locale de ocupare, iar 67 la sută dintre cei care urmează cursuri de formare profesională reușesc ulterior să-și găsească un loc de muncă.
Campania de comunicare lansată, marți, de ANOFM, vizează tinerii dar și angajatorii pentru ca aceștia să fie informați asupra drepturilor pe care le au atunci când se adresează agențiilor de ocupare dar și asupra serviciilor oferite de acestea.
Campania face parte dintr-un proiect finanțat prin Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, are ca obiectiv general creșterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO în rândul tinerilor aflați în căutarea unui loc de muncă și în rândul angajatorilor, având o durată de 18 de luni și un buget total de 10.016.900 de lei