Perioada de vârf

Înghesuială la ghișeele de pașapoarte, care au program prelungit în lunile de vară



Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți

Înghesuială la primele ore ale dimineții în fața Serviciului de Pașapoarte din Suceava, unde numărul de cereri a crescut mult în ultimele săptămâni. Spre deosebire de anii trecuți, când vârful de cereri se resimțea cu precădere în timpul lunii august, numărul solicitărilor a crescut în această vară începând cu a doua jumătate a lunii iulie. Șeful Serviciului Pașapoarte, comisar-șef Angela Irimia, ne-a relatat despre noutățile apărute în solicitarea cererilor de pașapoarte din această perioadă:
„Anul 2016 a adus modificări în ceea ce privește solicitările de pașapoarte în luna iulie, față de anii precedenți. Principalul motiv ar fi faptul că acordarea concediilor celor care lucrează în străinătate se face începând cu a doua jumătate a lunii iulie, perioada fiind decalată cu cel puțin două săptămâni față de anii precedenți. La Serviciul Pașapoarte din Suceava s-a observat în această perioadă a lunii iulie o afluență de solicitanți stabiliți în Marea Britanie și Belgia, care s-au întors în țară pentru concedii în această perioadă. Având în vedere conjunctura internațională și problemele care au apărut în Marea Britanie, pe rețelele de socializare au fost lansate tot felul de mesaje referitoare la faptul că cetățenii români nu vor mai fi primiți în această țară fără pașaport. Ca atare, pe lângă solicitările de pașapoarte pentru copii, care reprezintă 75% dintre pașapoartele emise în această perioadă, a apărut și problema adulților, care solicită pașapoarte pentru a călători sau munci în Marea Britanie. Chiar dacă nu s-a făcut nici o comunicare oficială în acest sens, românii totuși consideră că e necesar să aibă un pașaport în buzunar când trec Canalul Mânecii.”
Dintr-o statistică comparativă cu aceeași perioadă a lunii iulie 2015, rezultă faptul că numărul pașapoartelor solicitate a crescut cu 1.221. Remarcabil este faptul că cei mai mulți dintre cei care solicită pașaport apelează la soluția unui pașaport electronic, ceea ce ușurează munca lucrătorilor de la Serviciul de Pașapoarte, întrucât termenul de valabilitate a unui astfel de pașaport este mult mai lung, de 3 ani la copiii de până la 12 ani și de 5 ani, în loc de un an, la cei peste 12 ani și adulți. Din cauza afluxului mărit, în această a doua jumătate a lunii iulie programul de lucru la ghișeele de pașapoarte a fost prelungit până la ora 17.00.
Bonuri de ordine pentru programarea la intervale orare prestabilite
Mulți solicitanți de pașaport ajung în fața Serviciului de Pașapoarte în timpul nopții sau la primele ore ale dimineții, în încercarea de a depune printre primii cererile de emitere a unui pașaport. La deschiderea programului, în jurul orei 7.00, solicitanții de pașaport au întocmite liste de așteptare care arată ordinea în care au sosit. Problema a fost rezolvată de lucrătorii instituției prin distribuirea de bonuri de ordine, care îi programează pe solicitanți la intervale orare prestabilite, evitând astfel aglomerația la ghișee.
„Cele mai multe dintre solicitările pentru un pașaport sunt pentru copii, pentru că oriunde în lume minorii nu pot călători fără pașaport, cu excepția Uniunii Europene, unde minorii peste 14 ani pot călători cu cartea de identitate. Numărul de cereri a crescut și din cauza faptului că în perioada vacanțelor, agențiile de turism prin care s-au făcut rezervări de bilete solicită pașapoarte cu valabilitate de minim 6 luni înainte de data călătoriei, în special pe Turcia și pe Israel. Peste solicitările cetățenilor veniți din străinătate în această perioadă se suprapun și situațiile de urgență, de audiențe și disperare, că plecarea este mâine, pașaportul este expirat și au nevoie de un alt document”, ne-a declarat comisar-șef Angela Irimia.
Vârful numărului de solicitări, așteptat pentru luna august
Serviciul de Pașapoarte Suceava activează în acest moment cu trei stații de lucru, care preiau imagini și documente pentru redactarea pașapoartelor. Una dintre acestea preia cererile celor care au făcut programări online pe site-ul Instituției Prefectului, cu un timp de așteptare de 10 zile de la programare. Celelalte două stații sunt pentru preluarea cererilor în regim de urgență, pentru cei veniți în fiecare dimineață la sediul serviciului din strada Petru Rareș, în ordinea bonurilor. Programul de lucru se va schimba de la începutul lunii august, conform celor anunțate de comisarul-șef Angela Irimia: „În fiecare dimineață, începând cu 1 august, vor fi distribuite câte 220 de bonuri de ordine, cu intervalul orar când persoana să se prezinte pentru depunerea actelor. Bonurile vor fi împărțite în jurul orei 07.30, urmând ca de la ora 08.00, să intrăm efectiv la preluarea cererilor. De asemenea, având în vedere experiența anilor trecuți, în perioada 1-19 august vom avea un program de lucru prelungit, de la ora 08.00 la 19.00, organizat în două schimburi, pentru a putea prelua și rezolva toate cererile.”
Se speră astfel ca vârful de sarcină în redactarea pașapoartelor să scadă în jurul datei de 20 august, revenindu-se la un ritm normal de 160-170 pașapoarte zilnic.


Multe pașapoarte sunt solicitate pentru copii în această perioadă
Multe pașapoarte sunt solicitate pentru copii în această perioadă
Comisarul-șef Angela Irimia, șefa Serviciului de Pașapoarte Suceava
Comisarul-șef Angela Irimia, șefa Serviciului de Pașapoarte Suceava
Comisarul-șef Angela Irimia, șefa Serviciului de Pașapoarte Suceava
Comisarul-șef Angela Irimia, șefa Serviciului de Pașapoarte Suceava
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți
Serviciul Pașapoarte, luat cu asalt în fiecare dimineață de sute de solicitanți


Recomandări

Secția Îngrijiri paliative a Spitalului Clinic de Urgență din Suceava se mută de luni în clădirea secției Oncologie

Secția Îngrijiri paliative a Spitalului Clinic de Urgență din Suceava se mută de luni în clădirea secției Oncologie
Secția Îngrijiri paliative a Spitalului Clinic de Urgență din Suceava se mută de luni în clădirea secției Oncologie

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni
Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni