Influența rețelelor Facebook și Twitter a crescut în 2009



Audiența rețelelor de socializare Twitter și Facebook a crescut semnificativ anul trecut, influența lor fiind din ce în ce mai mare, datorită creșterii ofertei de telefoane de ultimă generație care fac mai ușor accesul la aceste platforme, de oriunde s-ar afla utilizatorii lor, informează AFP.
„Ei sunt marii învingători”, a declarat Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, societate care se ocupă de organizarea conferințelor pe rețele de socializare. El a subliniat faptul că Facebook și-a triplat numărul de utilizatori în 2009, ajungând la peste 350 de milioane de abonați la nivel global.
„Twitter, de asemenea, a crescut mult, ajungând de la două la patru milioane de utilizatori la începutul anului, pentru ca astăzi să aibă circa 40 de milioane de abonați”, a mai spus Keath.
„Cred că acum un an nimeni nu ar fi putut să ghicească influența pe care Twitter o are în prezent”, a declarat, la rândul său, Scott Stanzel, fondatorul unei agenții de relații publice specializate în rețelele de socializare.
Jack Levin, patronul companiei ImageShack, care a creat aplicația yfrog.com, ce permite partajarea de fotografii sau videoclipuri pe Twitter, estimează că „influența telefoanelor multifuncționale de ultimă generație din Statele Unite ale Americii și alte țări s-a resimțit și la nivelul comunicațiilor”.
„Prin Twitter aveți un loc de întâlnire pentru a interacționa cu cei care au aceleași pasiuni, iar asta e un lucru care nu se poate face cu mesageria online sau cu internetul. Se poate face într-o oarecare măsura pe Facebook, dar cred că mulți oameni sunt atrași de simplitatea Twitter”, a mai spus el.
Influența acestor platforme a fost recunoscută la cel mai înalt nivel. În luna iunie, Departamentul de Stat american a cerut Twitter să facă toate demersurile necesare ca opozanții guvernului iranian să continue să folosească acest serviciu.
„Sunt foarte multe informații care apar pe Twitter și noi «celebrități», deoarece sunt foarte multe personalități de la Hollywood care folosesc această platformă”, a subliniat Keath.
Marile companii de internet Google și Microsoft nu s-au înșelat când au anticipat valoarea acestor rețele de socializare și au încercat să poarte negocieri privind posibile achiziții. Nereușind să cumpere aceste platforme, în final au încheiat parteneriate, care permit motoarelor de căutare Google și Bing să afișeze informații în timp real de pe Twitter și Facebook.
Avantajele platformelor sociale nu fost trecute cu vederea nici de personalitățile politice sau de liderii de companii. „Cei care comunică folosind Facebook, Twitter sau YouTube construiesc relații de durată cu publicul lor”, a explicat Stanzel.