Infiniti a ajuns în sfârșit în Europa. Și nu cu mână goală, și nu cu orice! Divizia de lux Nissan pășește cu mare încredere pe cea mai importantă piață pentru automobilele de lux. Debarcarea mărcii premium japoneze are loc după 19 ani de la debutul său pe piața nord-americană, piață pentru care inițial a fost special concepută. Aparte de faptul că lansarea oficială a brandului premium la Geneva a însemnat un regal de trei premiere, una după alta, prezența Infiniti însemnă cel mai de temut străin pentru Audi, BMW, Mercedes și chiar Porsche.
Atenția a fost atrasă în special de noul SUV denumit FX50, care se alătură fratelui mai mic EX37, crossoverul cu cei mai mulți și harnici cai putere la ora actuală. Ceea ce șochează la acest SUV este motorul, neobișnuit ca și configurație pentru piața europeană. Propulsat de un agregat pe benzină de V8 și 5.0 litri, mastodontul pune la bătaie 390 de cai putere și un cuplu motor pe măsură, 500 Nm.
Transmisia este asigurată de o cutie automată cu 7 rapoarte cu Adaptive Shift Control. Șoferul are posibilitatea de a schimba vitezele și de pe volan prin intermediul unor padele din magnesiu. Tracțiunea se realizează integral cu ajutorul unui nou sistem 4×4 denumit Intelligent All-Wheel Drive.
Noul SUV de lux de la Infiniti mai dispune de jante de 21 de inch furnizate de Enkei, suspensii CDC, direcție activă și sistemul de asistare inteligentă a momentului de frânare.
Nici un cuvânt în schimb despre propulsoare diesel. „Nu ne-am gândit ca pe viitor să aducem și o motorizare diesel. Prețul motorinei este una care nu încurajează vânzările de modele premium”, susține purtătorul de cuvânt al brandului japonez.
„Este puțin probabil să vedem chiar și în Europa un Infiniti FX cu motor diesel. Respectăm în continuare tradiția începută în 1989 cu unități pe benzină”, precizează compania niponă.