Legea junglei

Indicatoare de limitare a vitezei la 20 de km/h, ilegale, puse de primărie fără aviz de la Poliția Rutieră



Indicatoarele montate în comuna Satu Mare, fără aviz de la Poliția Rutieră
Indicatoarele montate în comuna Satu Mare, fără aviz de la Poliția Rutieră

Regulile de circulație și normele privind semnalizarea drumurilor publice valabile în toată România nu s-au aplicat în ultima perioadă și în comuna suceveană Satu Mare. Așa s-a ajuns ca pe un drum comunal să fie montate indicatoare de limitare a vitezei la 20 de kilometri la oră, asta deși limita minimă care se poate stabili, conform prevederilor legale, este de 30 de kilometri la oră. Indicatoarele au fost montate în urma unei discuții între primari și consilierii locali fără a exista nici măcar un minimum de legalitate: un aviz de la poliție. Aviz care nici nu avea cum să fie dat în condițiile în care limita de viteză de 20 de km/h nici nu există în OUG 195/2002, care reglementează circulația pe drumurile publice.
Indicatoare rutiere de limitare a vitezei, lângă casa unui consilier local
Ilegalitatea a fost sesizată de un consilier local din comuna Satu Mare, Constantin Balan. El ne-a semnalat că drumul comunal care face legătura între drumul județean și halta din satul Țibeni, comuna Satu Mare, are, la ambele capete, indicatoare rutiere de limitare a vitezei la 20 de km/h, alături de indicatoare de restricție de tonaj de 3,5 tone.
Conform articolului 30, aliniatul 4, din OUG 195/2002, mijloacele de semnalizare rutiere se dispun doar acolo unde se constată de către Poliția Rutieră că sunt necesare.
Consilierul local Constantin Balan a declarat: “Indicatoarele rutiere sunt montate de mai bine de doi ani de zile. Au fost puse pentru că pe acel drum este casa unui consilier local, Constantin Iacoban, din același partid cu domnul primar, iar respectivul a spus că nu mai vrea să aibă praf în curte. Unul din indicatoare e chiar lângă casa sa. Totul s-a făcut cu bani publici și în dispreț total față de lege”.
Primarul din Satu Mare: „Am avut multe sesizări de la oamenii care au case lângă acel drum”
Într-adevăr, pentru respectivele indicatoare nu există aviz de la Poliția Rutieră. Cu alte cuvinte au fost amplasate ilegal. Ba mai mult, pentru ca disprețul față de lege să fie maxim, a fost stabilită și o limită de viteză care nu există în România.
Contactat ieri de reporterii Monitorului de Suceava, primarul comunei Satu Mare, Ștefan Cramarciuc, a căutat justificări pentru neregulă, pe care nu a putut să o nege.
„Am avut multe sesizări de la oamenii care au case lângă acel drum. Mult timp pe drumul județean s-a circulat pe un singur sens, astfel că o parte din circulație a fost deviată pe acest drum comunal. Era nevoie de o restricție de viteză și de tonaj, se ridica praful și oamenii nu puteau sta în propriile gospodării”, a explicat primarul.
El a mai spus că problema indicatoarelor a fost discutată în ședințele de Consiliu Local și a recunoscut că nu a existat aviz de la Poliția Rutieră.
„Am răspuns la solicitările oamenilor din Țibeni, am vrut să-i ajutăm, asta a fost singura intenție a noastră. În plus, a fost o măsură provizorie, cât timp drumul județean este în lucru”, s-a mai justificat primarul.
Indicatoarele au dispărut brusc ieri după-amiază
Ieri după-amiază, la puțin timp după discuția reporterilor Monitorului de Suceava cu primarul comunei Satu Mare, indicatoarele rutiere au dispărut din zonă. Au rămas însă ca dovadă pozele făcute tot ieri de consilierul local Constantin Balan.
În acest caz mai rămâne și întrebarea de ce agenții de la Postul la Poliție Satu Mare nu s-au sesizat despre această încălcare flagrantă a legislației rutiere.


Indicatoarele montate în comuna Satu Mare, fără aviz de la Poliția Rutieră
Indicatoarele montate în comuna Satu Mare, fără aviz de la Poliția Rutieră
Indicatoarele montate în comuna Satu Mare, fără aviz de la Poliția Rutieră
Indicatoarele montate în comuna Satu Mare, fără aviz de la Poliția Rutieră


Recomandări

Centura de la Gura Humorului a primit joi votul consilierilor județeni pentru studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

„Am insistat foarte mult la guvern să nu se taie de la finanțare varianta ocolitoare de la Gura Humorului”, a declarat Gheorghe Șoldan
„Am insistat foarte mult la guvern să nu se taie de la finanțare varianta ocolitoare de la Gura Humorului”, a declarat Gheorghe Șoldan

Centura de la Gura Humorului a primit joi votul consilierilor județeni pentru studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

Beat și fără permis, a depășit pe linia continuă, în timp ce gonea spre accidentul în care fusese implicat prietenul său, și el băut

Beat și fără permis, a depășit pe linia continuă, în timp ce gonea spre accidentul în care fusese implicat prietenul său, și el băut
Beat și fără permis, a depășit pe linia continuă, în timp ce gonea spre accidentul în care fusese implicat prietenul său, și el băut

CJ Suceava a început recepția lucrărilor de modernizare pe axa rutieră strategică de la Suceava până la limita cu județul Iași

Drumul Suceava - Liteni - Dolhasca a fost modernizat cu fonduri europene și județene pe o lungime de 46,2 kilometri
Drumul Suceava - Liteni - Dolhasca a fost modernizat cu fonduri europene și județene pe o lungime de 46,2 kilometri

CJ Suceava a început recepția lucrărilor de modernizare pe axa rutieră strategică de la Suceava până la limita cu județul Iași

Drumul Suceava - Liteni - Dolgasca a fost modernizat cu fonduri europene și județene pe o lungime de 46,2 kilometri
Drumul Suceava - Liteni - Dolgasca a fost modernizat cu fonduri europene și județene pe o lungime de 46,2 kilometri