Cadrele didactice care fac parte din comisiile de bacalaureat din centrele de examen și din centrele zonale de evaluare primesc între 717 lei și 1.100 de lei, în funcție de numărul de candidați prezenți la examen, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Educației, Cercetării și Tineretului.
Proiectul de ordin de ministru supus dezbaterii publice privește plata personalului didactic care face parte din comisiile pentru examenul național de bacalaureat și pentru examenele de absolvire/certificare a competențelor profesionale pentru învățământul profesional, liceal-filiera tehnologică și vocațională și învățământul postliceal – sesiunile anului 2008.
Plăți propuse.
Potrivit proiectului, președintele comisiei din centrele de examen va fi plătit cu 1.100 lei la o comisie de până la 300 de candidați. La o comisie mai mare, președintele este plătit cu 1.100 lei plus 2,2 lei pentru fiecare candidat în plus față de cei 300, dar nu mai mult de un salariu de baza al funcției didactice în care este încadrat.
Președintele comisiei de bacalaureat poate fi cadru didactic universitar care deține titlu științific de doctor, inspector școlar sau director de liceu cu gradul didactic I.
Vicepreședintele unei comisii de până la 300 de candidați este plătit cu 715 lei. Dacă comisia are peste 300 de candidați, acesta primește 715 lei plus 2,2 lei pentru fiecare candidat în plus, dar nu mai mult de un salariu de bază al funcției didactice în care este încadrat.
Secretarul unei comisii de până la 300 de candidați este plătit cu 580 lei, iar dacă sunt mai mult de 300 de candidați va primi în plus câte 2,2 lei pentru fiecare elev care depășește numărul maxim de 300 de candidați.
Potrivit proiectului, membrii comisiilor primesc câte 580 lei de persoană, profesorii examinatori de la probele orale și de la proba practică, 4,5 lei pentru fiecare candidat, iar cadrele didactice – asistenți, câte 60 lei pe zi.
Președintele comisiei din centre zonale de evaluare primește 1.100 lei la o comisie de până la 700 de candidați. La o comisie de peste 700 de candidați este plătit cu 1.100 lei plus 1,65 lei pentru fiecare candidat în plus, dar nu mai mult de un salariu de bază al funcției didactice în care este încadrat.
Vicepreședintele comisiei de până la 700 de candidați din centre zonale de evaluare este plătit cu 715 lei, iar la o comisie de peste 700 de candidați, cu 715 lei plus 1,65 lei pentru fiecare candidat care trece peste cei 700, cu aceeași restricție privind salariul de baza al funcției didactice în care este încadrat.
Secretarul primește 0,8 lei pentru fiecare candidat, membrii comisiilor, câte 580 lei de persoană, iar profesorul evaluator, câte 6,6 lei pentru fiecare lucrare corectată.
Președintele comisiei județene de bacalaureat este plătit cu 550 lei de persoană, vicepreședintele și secretarul primesc câte 500 lei pe persoană, iar membrii, câte 330 lei de persoană.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile județene sau regionale de contestații pentru examenul de bacalaureat, respectiv președinte, vicepreședinte și secretar, sunt plătite cu câte 500 lei de persoană, iar profesorii evaluatori, cu 6,6 lei de lucrare corectată.
Examenele pentru atestat profesional.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare pentru obținerea certificatului de competențe profesionale, a atestatului profesional – liceu-filiera vocațională, sunt plătite astfel: președintele cu 420 lei de persoană, vicepreședintele cu 330 lei/persoană, la fel și secretarul.
Membrii evaluatori primesc câte 1,5 lei pentru fiecare candidat examinat. Îndrumătorii proiectului, respectiv ai lucrării de specialitate, sunt plătiți cu 17 lei pentru fiecare proiect coordonat și avizat favorabil pentru susținere.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare din centrele de examen pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 1, 2 sau3 și cadrele didactice care fac parte din comisiile de examinare din centrele de examen organizate pentru absolvirea învățământului postliceal sunt plătite după cum urmează: președintele ia 420 lei de persoană, vicepreședintele, secretarul, evaluatorul extern și monitorul de calitate, câte 330 lei de persoană.
Membrii evaluatori primesc câte 4 lei de lucrare scrisă corectată, 4 lei de lucrare practică evaluată, 3 lei de candidat pentru susținerea proiectului, 3 lei pentru îndrumător sau coordonator și 33 lei de proiect coordonat și avizat favorabil (pentru îndrumătorii de proiect la anul de completare/școala profesională, liceu-filiera tehnologică, școala postliceală și școala de maiștri). Supraveghetorii primesc 55 lei pe zi.
Învățământ profesional.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile județene și a municipiului București de evaluare și certificare pentru absolvirea învățământului profesional, învățământului liceal-filiera tehnologică și vocațională și învățământului postliceal sunt plătite cu 200 lei pe persoană în cazul președintelui. Vicepreședinții și secretarii comisiei primesc câte 138 lei de persoană.
Cadrele didactice care fac parte din comisiile județene și a municipiului București de contestații pentru examenul de absolvire a învățământului profesional și postliceal sunt plătite cu 385 lei de persoană în cazul președintelui și câte 275 lei de persoană pentru vicepreședinte și secretar. Membrii corectori primesc 4 lei pe lucrare scrisă corectată. Plățile vor fi achitate de unitățile de învățământ preuniversitar în care membrii comisiilor au carnetul de muncă. Pentru președinții comisiilor de bacalaureat din centrele de examen și din centrele zonale de evaluare, cadre didactice universitare, banii vor fi plătiți de unitățile de învățământ preuniversitar în care este organizat centrul de examen sau centrul zonal de evaluare respectiv.
Cheltuielile de deplasare în afara localității, ocazionate de participarea cadrelor didactice la examene, vor fi suportate de inspectoratele școlare județene sau al municipiului București, în conformitate cu Hotărârea Guvernului 543/1995 privind drepturile bănești ale salariaților instituțiilor publice și regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegării, detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului, cu modificările ulterioare.