Guvernul USL dorește încurajarea și susținerea „brokerilor cunoașterii”, aceștia fiind descriși drept profesioniști hibrizi care au capacitatea de a înțelege rapid un domeniu și care identifică rapid potențialul, frontierele și provocările cheie.
Acest obiectiv este trecut în programul de guvernare la capitolul educație.
Brokerii cunoașterii, se arată în program, au competențe antreprenoriale, au capacitatea de a identifica idei interesante, au priceperea de a organiza echipe și abilitatea de a cataliza dezvoltarea de noi idei.
În aceste sens, USL consideră oportun crearea cadrului normativ necesar pentru ca universitățile, instituțiile guvernamentale și companiile să lucreze împreună pentru creșterea bunăstării societății, prin: autonomie în structurarea relațiilor parteneriale; garantarea libertăților academice în exercitarea profesiunii, dar și cuprinderea unui procent de cel puțin 10 la sută din populația activă în programe de formare continuă.
Același document prevede ca obiectiv „Școala inovativă”, pornind de la motivarea cadrelor didactice, adică recunoașterea rolului social prin salariu, respectarea demnității și autonomiei profesionale. De asemenea, este prevăzută integrarea, de urgență, a cadrelor didactice în programe de formare continuă, prin proiecte finanțate din fonduri structurale.
Potrivit programului de guvernare, formarea continuă a cadrelor didactice va fi centrată pe: învățământ digitalizat; curriculum adecvat formării inovative, creative și formării de competențe; pedagogie modernă; optimizarea relației cu părinții, elevii și cu autoritățile locale; actualizarea cunoașterii în aria curriculară a disciplinei.
Tot pe domeniul educație, cabinetul Ponta II își propune, conform programului, informatizarea și asigurarea accesului la internet rapid în toate unitățile și instituțiile de învățământ, precum și generalizarea programului „Școala de după școală” în parteneriat cu autoritățile locale, părinți și agenți economici.