Încasările TPL s-au dublat față de cele ale TPS



Încasările TPL s-au dublat față de cele ale TPS
Încasările TPL s-au dublat față de cele ale TPS

– Problema e că aproape toți banii încasați se duc pe recondiționarea parcului auto
Măsurile de combatere a blatului și a banilor dați la șoferi, luate de conducerea noii societăți de transport public în comun din municipiul Suceava, au dus la dublarea încasărilor TPL, comparativ cu încasările pe care le avea TPS.
“Pînă pe data de 17 octombrie, încasările TPL, din bilete și abonamente, sînt mai mari decît încasările pe care le-a avut TPS în toată luna septembrie. Este un lucru îmbucurător, pentru că se demonstrează că sistemul funcționează și că mulți suceveni preferă să circule cu mijloacele noastre de transport în comun”, a declarat administratorul unic al acestei societăți, Darie Romaniuc.
Creșterea spectaculoasă a încasărilor este demonstrată și de numărul mare de abonamente la transportul în comun solicitate de suceveni, pînă în prezent numărul abonamentelor lunare vîndute de TPL fiind dublu față de cele care erau încheiate cu TPS.
Dar, după cum declară administratorul TPL, încasările de pînă acum abia dacă ajung pentru a acoperi costurile de recondiționare a troleibuzelor, autobuzelor și microbuzelor din parcul auto.
“Cam tot ce s-a încasat pînă acum a fost dat deja pe întreținerea troleibuzelor și autobuzelor care erau într-o stare jalnică. În plus, am reușit să trimitem la inspecția tehnică periodică, care la noi trebuie făcută la fiecare șase luni, patru autoturisme la care ITP-ul nu mai fusese făcut de doi ani. Este bine că am reușit să punem pe picioare o parte din autoturismele preluate, printre care și un microbuz care era scos din uz în momentul preluării acestei activități de la TPS”, a precizat Darie Romaniuc.
În prezent, transportul public în municipiul Suceava este asigurat de TPL cu 10 autobuze, 8 microbuze și 9 troleibuze, pentru că un troleibuz, al cărui electromotor a luat foc luna trecută în stația Orizont, nu a mai fost recondiționat, din cauza costurilor foarte mari, de peste 100 de milioane de lei.