Societatea fantomă despre care Monitorul de Suceava a scris încă de săptămâna trecută, în condițiile în care la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) s-au adunat patru plângeri de la clienți care au achitat mii de euro în avans pentru efectuarea unor lucrări, mare parte din suma totală din contract, după care administratorul a început să amâne prestarea serviciului până când păgubiții și-au dat seama că au fost înșelați, a făcut mai multe victime decât au crezut autoritățile inițial. O femeie din Suceava, administrator de firmă, a reclamat la poliție că a achitat 35.000 de lei pentru achiziționarea unei centrale, cu termen de livrare în câteva zile, termen expirat deja de aproape două luni de zile.
Tupeu maxim: A încasat 35.000 de lei, apoi a început să ducă victima cu vorba până când nu i-a mai răspuns la telefon
SC Horadom Trading SRL este înregistrată cu profilul principal de confecționare și montare de tâmplărie din PVC și aluminiu cu geam termoizolant, fiind administrată de un anume Laurențiu Hobjilă. Societatea a venit însă și cu oferte pentru achiziționarea de centrale.
Una dintre ultimele sale victime, Lucreția C., avea nevoie de o centrală de capacitate mare, pentru o pensiune, și a primit o ofertă de la societatea administrată de Laurențiu Hobjilă.
„El ne-a prezentat o ofertă bună și ne-a spus că trebuie să achităm întreaga sumă pentru a putea să ne-o aducă în timp scurt. După ce am verificat societatea și totul părea în regulă, am achitat suma de 35.000 de lei prin ordin e plată, direct în contul societății”, a relatat victima. Se întâmpla pe 9 septembrie și, conform contractului, centrala urma să fie virat în termen de 3-7 zile.
„La început mi-a tot spus la telefon că e pe drum cu centrala și că mai întârzie puțin, sub diferite pretexte, că s-a stricat mașina și alte motive de acest gen. După o perioadă a început să mă evite și să-mi închidă telefonul atunci când îl sunam. După ce am citit în ziar cine este acest om mi-am dat seama că am fost înșelată”, a mai declarat păgubita.
Polițiștii au conexat deocamdată trei plângeri
Femeia a depus o reclamație la Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava, unde mai există încă două sesizări de la alte victime.
Inspectorul principal Ionuț Epureanu, purtătorul de cuvânt al IPJ Suceava, a declarat: „Plângerea acestei persoane s-a conexat cu altele două, care îl vizează pe același administrator de firmă. Este vorba de o persoană fizică ce are de recuperat 3.500 de euro și de o firmă din Satu Mare care a primit o filă CEC refuzată de la plată. Sunt semnale că ar mai fi înșelăciuni comise și în județul Botoșani, în acest sens înaintându-se adrese de corespondență la IPJ Botoșani”. El a mai precizat că administratorul este cercetat penal pentru infracțiunea de înșelăciune, dosarul fiind înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava.
Societatea Horadom Trading SRL continuă să existe
La Protecția Consumatorilor sunt și mai multe plângeri, în fiecare caz prejudiciul fiind de ordinul miilor de euro.
„Referitor la societatea reclamată de dumneavoastră există înregistrate la CJPC Suceava patru reclamații având același obiect: încasarea unor sume de bani și neonorarea comenzilor. Întrucât administratorul societății, domnul Hobjilă, se sustrage sistematic controalelor și refuză colaborarea în vederea soluționări reclamațiilor, societatea va fi închisă, iar pentru recuperarea sumelor achitate dumneavoastră va trebui să-l acționați în instanță”, este răspunsul trimis unuia dintre păgubiți.
Deocamdată societatea a încasat două amenzi, însă nu a fost închisă, figurând acum cu un sediu în cartierul Burdujeni al municipiului Suceava.
Vasile Latiș, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, a declarat: “Colegii mei l-au notificat pe administrator în mai multe rânduri să se prezinte la sediu cu date concrete de rezolvare a sesizărilor, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Cred că la finele acestei săptămâni cel târziu vom sista activitatea societății”.
El a precizat că în cazul majorității plângerilor administratorul nu a restituit prejudiciul, iar în cazul altora a făcut-o parțial. Mai mult, a apus directorul Vasile Latiș, recent a apărut o nouă victimă care reclamă un prejudiciu și mai mare: 47.000 de lei.
Administratorul continuă să promită că va rezolva toate problemele
Tactica acestui individ este una atipică, în fața clienților, a comisarilor de la protecția consumatorilor ori a polițiștilor acesta garantând că va rezolva în timp scurt problemele.
Contactat de reporterii Monitorul de Suceava, el a declarat că toate reclamațiile împotriva sa sunt în curs de rezolvare și că face eforturi pentru a restitui banii celor nemulțumiți, pe care dă vina că nu i-au acceptat mărfurile livrate.
Referitor la un client căruia i-a încasat 3.450 de euro pentru confecționare și montare de tâmplărie din PVC și aluminiu cu geam termoizolant, cu termen de execuție 29 august 2012, acesta a făcut o declarație halucinantă: “Din păcate, în această perioadă grea, eu nu pot să-i restituit toți banii odată. Am vrut să-i dau banii în rate, însă a refuzat și a devenit foarte nervos…. îmi pare rău de situația creată dar nu a fost cu rea intenție”.
Cu acte care dovedesc negru pe alb că au dreptate, păgubiții vor trebui cel mai probabil să înceapă un lung proces pe cale civilă, în speranța recuperării banilor.