Decizia consilierilor locali ai municipiului Câmpulung Moldovenesc de a suspenda activitatea “hingherilor” de mașini bagă la faliment o altă afacere la fel de dubioasă, în spatele căreia se află tot Iulian Juncănaru, patronul SC Hi Speed Recovery SRL, firma adusă de la Botoșani să ridice mașini în orașul plin de gropi, fără încălzire centralizată, cu blocuri ANL finalizate de doi ani, dar nelocuite, și mirosuri insuportabile de la stația de epurare, dar cu pretenții de stațiune turistică.
E vorba despre concesionarea în mare parte a zonelor de parcare de pe raza întregului municipiu și transformarea acestora în parcări cu plată, serviciu care a ajuns pe mâna fostului viceprimar Ovidiu Tudorici și a lui Iulian Juncănaru, patronul controversatei firme de la Botoșani. Cele două activități erau dependente una de cealaltă: Juncănaru ridica mașinile parcate neregulamentar, iar Tudorici le lua banii șoferilor obligați să-și lase mașinile numai în parcările cu plată care îi aparțineau.
Așa se face că în acționariatul firmei care a primit toate locurile de parcare din Câmpulung Moldovenesc, Eco Paper SRL, se află astăzi Ovidiu Tudorici, soția acestuia, precum și “hingherul șef”, Iulian Juncănaru, un tânăr în vârstă de 30 de ani, care la aproximativ două luni de la înființarea SC Hi Speed Recovery SRL (decembrie 2008) a și început să ridice mașini din municipiul Botoșani, în urma unei înțelegeri cu autoritățile botoșănene la fel de suspecte, precum cea făcută la Câmpulung Moldovenesc.
Ovidiu Tudorici susține că el a preluat afacerea în urmă cu un an, când nu mai era în vreo funcție publică și neagă toate speculațiile legate de un posibil aranjament făcut pe vremea când era viceprimar.
1,5 lei pe oră, pentru fiecare mașină parcată
Afacerea parcărilor cu plată din municipiul Câmpulung Moldovenesc a fost pusă la cale înaintea aducerii “hingherilor” de mașini. Cui i-a venit ideea parcărilor?! Actualului acționar majoritar de la Eco Paper, Ovidiu Tudorici, la acea vreme, 2007 – 2008, viceprimarul municipiului Câmpulung Moldovenesc.
Pe 30 august 2007, viceprimarul Tudorici le propunea colegilor săi din Consiliul Local darea în administrare către Direcția de Servicii Publice din cadrul primăriei a activității de amenajare, întreținere și exploatare a locurilor de parcare situate pe raza municipiului.
La vremea respectivă, ne-au mărturisit unii consilieri locali, se zvonea că Ovidiu Tudorici vrea să ajungă șef al direcției respective și, implicit, să pună mâna pe afacerea parcărilor cu plată. Propunerea viceprimarului a fost respinsă la două voturi, însă, câteva luni mai târziu, Tudorici vine din nou cu aproximativ aceeași propunere în fața Consiliului Local, noutatea fiind de a concesiona prin licitație publică zonele de parcare din oraș.
Hotărârea a fost aprobată și, tot atunci, s-au stabilit și tarifele pentru folosirea locurilor de parcare: taxa de parcare – 1,5 lei/oră/mijloc de transport, taxa de rezervare parcare pentru persoanele fizice – 30 de lei (lunar), 81 de lei (trimestrial) și 288 de lei (anual), taxa de rezervare parcare pentru persoane juridice și operatori taximetrie – 50 de lei (lunar), 135 de lei (trimestrial) și 480 de lei (anual).
Un vânzător de telefoane a primit toate locurile de parcare din oraș
În vara lui 2008, licitația a fost câștigată de SC Eco Paper SRL Câmpulung Moldovenesc, firmă reprezentată la acea vreme de Wili Victor Zettel, un localnic care deține în oraș un magazin de telefonie mobilă. Acest Zettel, o spun mai multe voci din oraș, e un prieten apropiat de-al viceprimarului din vremea respectivă, actual acționar la Eco Paper, Ovidiu Tudorici.
Coincidențele, însă, nu se opresc aici. Deși Tudorici susține că nu avea nici o legătură la vremea respectivă cu firma care a primit cadou parcările din oraș, sediul societății se află într-un apartament dintr-un bloc de pe strada Ciprian Porumbescu, din municipiul Câmpulung Moldovenesc. Același bloc în care locuiesc și Ovidiu Tudorici și soția sa. Diferența e că sediul firmei e la apartamentul nr. 3, iar fostul viceprimar stă la apartamentul nr. 2. Tot o coincidență.
Contractul dintre municipalitate și firma reprezentantă de Wili Victor Zettel a fost încheiat pe o perioadă de 12 ani, redevența lunară ce ar fi trebuit plătită primăriei fiind de 7.000 de lei, indexată anual cu rata inflației.
Nu a trecut mult de la semnarea contractului și Eco Paper și-a suspendat activitatea, motivând prin faptul că primăria nu a respectat anumite clauze contractuale. Societatea și-a reluat activitatea în luna mai a acestui an, tocmai când în Câmpulung și-au făcut apariția și „hingherii” de mașini.
În prezent, în Câmpulung sunt patru parcări cu plată, cu aproximativ 100 de locuri de parcare. Între timp s-a modificat și acționariatul societății, afacerea fiind preluată de Ovidiu Tudorici, soția acestuia, Elena Tudorici, și Iulian Juncănaru, patronul firmei care ridica, până acum câteva zile, mașinile parcate neregulamentar.
„Păi ce voiați, fraților, după ce-am terminat cu primăria, să stau acasă, să nu mai fac nimica”
Fostul viceprimar Ovidiu Tudorici explică că s-a implicat în această afacere, „după ce am terminat cu primăria”. „Oamenii m-au întrebat: Domnule, nu vrei tu să te ocupi, să administrezi treaba asta, ca director general?”, povestește Tudorici, mărturisind că așa a ajuns în 2010 să cumpere firma.
În momentul de față, explică fostul viceprimar, deține în jur de 150 de locuri de parcare, din care, însă, doar 100 sunt funcționale. În total, însă, mai spune Tudorici, în afara parcărilor dintre blocuri, străduțe secundare, sunt peste 300 de locuri de parcare pe principalele artere din oraș.
Pe Iulian Juncănaru, patronul firmei care ridica mașini, l-a cooptat în afacere în cursul acestui an, iar rolul acestuia a fost de a achiziționa cele patru aparate de autotaxare, aparate estimate la circa 4.000 de euro fiecare.
Practic, cei de la Hi Speed Recovery sunt cei care verifică dacă șoferii mașinilor oprite în parcările cu plată au achitat taxa, în caz contrar blocând roțile celor care nu achită tarifele stabilite. Taxa de deblocare, aproape 200 de lei.
„Serviciul de parcări nu putea funcționa dacă nu existau niște elemente coercitive și sancționarea celor care parcau aiurea. Pentru că parcările mele erau goale și peste tot numai mașini… numai în parcare nu erau. Că așa e românul…”, completează Tudorici.
Fostul viceprimar al municipiului Câmpulung Moldovenesc și inițiator al proiectului de hotărâre prin care au fost concesionate parcările din oraș respinge toate speculațiile în legătură cu posibile aranjamente pe care le-ar fi făcut pentru a pune mâna pe această afacere.
„Dom’le, n-am făcut nici o șmecherie, nimica, eu din politică am ieșit că nu am știut să fac șmecherii, nu politica m-a ridicat. Prețul licitației era de 50 de milioane (n.r. – 5.000 de lei) pe lună, eu eram tâmpit să îmi ridic, să aduc firmă interpusă, să ridic prețul concesionării?! Ce dobitoc e ăla care își aranjează treburile și-și ridică el singur prețul la licitație și cu 20 de milioane?! Eu n-am făcut parte din licitație, n-aveam cum să șmenuiesc. Păi ce voiați, fraților, după ce-am terminat cu primăria, să stau acasă, să nu mai fac nimica”, concluzionează Ovidiu Tudorici, precizând și că „nu e un megabusiness, e la limita supraviețuirii”.




