De la începutul acestui an școlar și până la finele lunii ianuarie 2015, în unitățile de învățământ din județul Suceava și în apropierea acestora au fost înregistrate 19 infracțiuni. Comisarul-șef Viorel Onea, împuternicit la comanda Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava, a declarat în ședința de ieri a Colegiului Prefectural că numărul acestor infracțiuni este în creștere cu cinci fapte față de perioada similară a anului trecut. Viorel Onea a arătat că majoritatea infracțiunilor au fost comise în incinta unităților de învățământ, acolo unde forțele de ordine nu pot monitoriza și preveni incidentele. El a arătat că aceste infracțiuni au fost comise de 13 elevi, dar și de alte șase persoane din afara unităților școlare. De asemenea, ca victime ale infracțiunilor, 18 au fost elevi și trei au fost din rândul cadrelor didactice. Comisarul-șef Viorel Onea a mai spus că 13 infracțiuni au fost fapte de loviri sau alte violențe, iar patru au fost infracțiuni de furt, înregistrându-se și o tâlhărie și o infracțiune de altă natură. Cele mai multe infracțiuni din școli au fost în municipiul Suceava, unde s-au înregistrat patru astfel de fapte.
Șeful IPJ Suceava a arătat că la majoritatea infracțiunilor sesizate în unitățile de învățământ sucevene s-au întocmit analize de caz, stabilindu-se motivele și împrejurările săvârșirii faptelor. El a spus că infracțiunile de lovire și alte violențe sesizate au avut un caracter spontan, unele având drept cauză joaca elevilor, cum au fost cazurile de bruscări sau loviri cu bulgări de zăpadă. În același timp, unele infracțiuni au fost comise în incinta unităților de învățământ, pe timpul recreației, pe fondul nesupravegherii elevilor de cadrele didactice.
Comisarul-șef Viorel Onea a mai spus că polițiștii suceveni au identificat și unele cauze care au favorizat comiterea infracțiunilor din mediul școlar, printre acestea numărându-se lipsa unor măsuri eficiente de pază și pentru controlul accesului la unele unități în învățământ, nerespectarea regulilor de acces în incinta unităților de învățământ, existența unui număr mare de minori lăsați fără supraveghere, pe fondul plecării părinților la muncă în străinătate, sau consumul de alcool sau substanțe halucinogene.