În jur de 2.000 de încălcări ale normelor rutiere pe DN 1, într-o singură zi



În jur de 2.000 de încălcări ale normelor rutiere pe DN 1, într-o singură zi
În jur de 2.000 de încălcări ale normelor rutiere pe DN 1, într-o singură zi

– Șoferii care au fost surprinși de videocamere că au încălcat legea vor primi acasă procesele verbale de constatare a abaterilor
– De săptămâna trecută, zeci de camere video mobile supraveghează zi și noapte traficul rutier pe sectorul București-Ploiești-Sinaia-Azuga al DN1, abaterile fiind însă sancționate începând de luni
Aproximativ 2.000 de încălcări ale normelor rutiere – majoritatea pentru depășirea vitezei legale – au fost constatate în prima zi în care șoferii care circulă între București-Ploiești-Sinaia-Azuga al DN1 au fost înregistrați de camerele de supraveghere a traficului rutier, urmând a fi sancționate.
Potrivit polițiștilor de la Circulație, șoferii care au fost surprinși de videocamere că au încălcat legea vor primi acasă procesele verbale de constatare a abaterilor.
Polițiștii sunt mulțumiți de modul în care se desfășoară circulația de când au fost montate camerele video, mai ales că, în ultimele zile, pe acest sector – în care aveau loc peste 60 la sută din totalul accidentelor grave din țară și cu cea mai mare rată de mortalitate – nu au mai avut loc accidente.
Începând de săptămâna trecută, zeci de camere video mobile supraveghează zi și noapte traficul rutier pe sectorul București-Ploiești-Sinaia-Azuga al DN1, abaterile fiind însă sancționate începând de luni.
Contractul încheiat de Inspectoratul General al Poliției Române cu Alcatel vizează o porțiune de 140 de kilometri a DN1, și anume de la București la Azuga, fiind instalate în jur de 60 de videocamere cu aparate radar coordonate de trei dispecerate.
Proiectul – pentru care au fost alocate 2,823 de milioane de euro, 75 la sută fonduri Phare și restul cofinanțare asigurată de Ministerul Administrației și Internelor (MAI) – presupune furnizarea unei soluții complete (proiectare, instalare, punere în funcțiune, testare, training și management de proiect) pentru supravegherea traficului.
Soluția se bazează pe tehnologie video integrată cu subsistemele adiționale ale unor terți parteneri și asigură măsurarea rapidă și controlul vitezei, recunoașterea automată a numerelor de pe plăcuțele de înmatriculare chiar și atunci când acestea sunt murdare sau au suferit modificări, alarmarea automată în caz de accident, analiza traficului și transmisia de date printr-o rețea de fibră optică a cărei lungime este de 90 de kilometri.
Conform polițiștilor, acest sistem înregistrează cazurile de nerespectare a vitezei legale cu o abatere maximă de doi la sută și poate calcula viteza medie pe anumite tronsoane de drum. ”Sistemul nu are emoții, nu face diferențe între polițiști, ziariști și ceilalți participanți la trafic”, a spus unul dintre polițiștii care lucrează la dispeceratul din Bărcănești.
Mai mult, polițiștii afirmă că aparatele antiradar nu mai au „nici o valoare”, sistemul funcționând pe baza amprentei magnetice și nu a undelor radio.
Sistemul este compus din trei subsisteme independente, coordonate prin câte un dispecerat de Poliție Rutieră, în Bărcănești, Academia de Poliție (București) și Sinaia. Primul dispecerat supraveghează videocamerele amplasate în zonele Băneasa, INMH, Academia de Poliție, Lukoil Otopeni, Agip Otopeni, Balotești, Tâncăbești și Ciolpani; al doilea cuprinde zonele Potigrafu, Puchenii Mari, Bărcănești, Postul de Poliție Bărcănești, Centura Ploiești Vest, Ploiești Metro; iar ultimul – Comarnic, intersecția DN1 cu DN 71, intersecția DN1 cu bulevardul Ferdinand (ambele intersecții în Sinaia), Bușteni și Azuga.