– Conducerea interimară a noii structuri va fi desemnată în cursul săptămânii viitoare
– Administrația județeană pentru contribuabilii mijlocii va avea în evidență 200 de firme cu cifre de afaceri cuprinse între 28 și 700 miliarde de lei vechi
Începând cu data de 1 aprilie 2006, în cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Suceava va funcționa o nouă structură care ca avea în evidență activitatea contribuabililor mijlocii din județ.
Potrivit șefului DGFP Suceava, Petrică Ropotă, noua organigramă a acestei instituții, aprobată de Ministerul Finanțelor Publice, prevede înființarea Administrației Județene a Contribuabililor Mijlocii, se va ocupa direct de verificarea și administrarea a 200 de firme, cu cifre de afaceri cuprinse între 28 și 700 miliarde de lei vechi.
„Această structură a fost înființată după ce s-au obținut rezultate pozitive în urma înființării, la nivelul municipiului București, a unei astfel de administrații. Mai mult, ținta înființării acestei structuri este deservirea firmelor care reprezintă sursa principală la constituirea bugetului statului, realizându-se o gestionare mult mai bună a lor”, a declarat Petrică Ropotă. El a mai precizat că noua administrație va avea un șef de serviciu și doi adjuncți, iar persoanele care vor ocupa cu titlu interimar aceste funcții vor fi desemnate în cursul săptămânii viitoare.
Ropotă a mai precizat că șefii interimari ai Administrației Contribuabililor Mijlocii vor ocupa aceste funcții până la organizarea unui concurs. „Noua structură va fi dotată cu logistica necesară pentru urmărirea cu exactitate a activității acestor agenți economic, iar personalul va fi stabilit prin redistribuire de la celelalte departamente și compartimente din cadrul DGFP Suceava”, a mai spus șeful Finanțelor Sucevene. Petrică Ropotă a mai precizat că printre modificările aduse de noua organigramă a DGFP Suceava se numără suplimentarea atribuțiilor Administrației Financiare a Municipiului Suceava. Această structură va prelua activitatea de control fiscal a agenților economici din municipiul reședință de județ, cu excepția contribuabililor mijlocii. Ropotă a mai precizat că la Administrația Financiară a Municipiului Suceava structura de conducere va fi suplimentată cu o funcție de șef serviciu adjunct, care va fi scoasă la concurs în perioada următoare. El a adăugat că organigrama DGFP Suceava prevede păstrarea celor patru funcții de directori adjuncți, din care doi la Activitatea de Control Fiscal. Astfel, directorii adjuncți responsabili cu Direcția de Control Fiscal vor coordona 3 servicii speciale din cadrul acestui compartiment. Fiecare dintre cei doi va coordona direct câte un serviciu de inspecție fiscală, care nu va include însă firmele din municipiul Suceava, precum și servicii precum inspecția fiscală a persoanelor fizice, și un birou de control fiscal, respectiv un serviciu de programare analiză și un compartiment de schimb internațional de informații.
„Toate aceste modificări sunt făcute în ideea deservirii contribuabililor într-un mod cât mai eficient, în condițiile în care se descentralizează o parte din controlul efectuat pe diverse categorii de firme”, a încheiat Ropotă.






