Anul viitor vor fi lansate în România peste 40 de noi modele de mașini și automobile restilizate (facelift) și va începe producția primului Sport Utility Vehicle (SUV) din istoria Dacia, a cărui comercializare este planificată pentru finele lui 2009 sau începutul anului 2010. În ianuarie va intra pe piață modelul sport de lux Ferrari California, care costă 180.000 de euro cu TVA inclus. Echipat cu un motor de 4,3 litri pe benzină, care dezvoltă 460 de Cai Putere (CP), modelul accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră (km/h) în mai puțin de patru secunde, iar viteza maximă este 310 km/h. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu șapte trepte care dispune de padele de comandă pe volan.
Tot în prima lună a lui 2009 va fi livrat pe piața locală și primul Maserati GranTurismo S. Mașina, care costă aproximativ 130.000 cu TVA inclus, are un motor pe benzină de 4.691 centimetri cubi, care dezvoltă 440 CP și un cuplu maxim de 490 Nm. Viteza maximă declarată de producător este de 295 de kilometri pe oră.
O altă marcă sport de lux, Porsche, va aduce în România, în februarie, Boxster facelift, Cayman facelift și Cayenne echipat cu motor diesel. Acesta din urmă este primul model din istoria mărcii germane care dispune de un propulsor diesel. O altă premieră, primul model sedan produs de Porsche, denumit Panamera, va fi lansat în România spre sfârșitul verii anului viitor.
Marca Audi, reprezentată de compania Porsche România, va avea cel puțin șase premiere în 2009, prin introducerea în România a modelelor S4, A5 Cabrio (decapotabil), A5 Sportback, A4 Allroad, TT RS și a unei variante restilizate a SUV-ului Q7, planificată în a doua parte a anului.
Un alt brand importat de Porsche România, Skoda, va lansa pe plan local versiunile restilizate ale modelelor Octavia RS și Octavia Scout în primăvară, urmând ca apoi să fie comercializată varianta de caroserie break (combi) a limuzinei Superb. În luna decembrie a anului viitor va fi disponibil și primul SUV din istoria măcii Skoda, denumit Yeti.
Seat, marcă aflată tot în portofoliul Porsche România, va avea patru noutăți. Este vorba de versiunile restilizate ale modelelor Leon și Altea, planificate pentru primăvara lui 2009, de varianta mai puțin poluantă a modelului de clasă mică Ibiza, denumit Ibiza Ecomotive, și de sedanul Exeo, a cărui lansare este planificată tot pentru prima parte a anului viitor.
În primul trimestru din 2009 va intra pe piață și un nou model Alfa Romeo, denumit MiTo. Spre sfârșitul anului viitor este așteptată o altă noutate a mărcii italiene, modelul 149. AutoItalia, care importă printre altele și Alfa Romeo, va reprezenta oficial în România, din primul trimestru al anului 2009, și marca japoneză Infiniti.
Brandul italian Fiat, importat tot de AutoItalia, va lansa în România Fiat Grande Punto facelift în primăvară, iar spre sfârșitul anului este așteptată versiunea decapotabilă a modelului Fiat 500.
Mercedes-Benz va introduce pe piața românească, în martie, noua Clasa E, iar în luna mai noua Clasa E Coupe. În iunie va urma o versiune restilizată pentru Clasa S, în iulie modelul GL facelift, iar în noiembrie noua Clasa E Cabrio și noua Clasa E T-Modell.
Constructorul german BMW va comercializa în România în primul trimestru din 2009 noul model Z4, care este primul roadster (mașină decapotabilă cu două locuri – n.r.) BMW cu un hardtop (acoperiș dur – n.r.) retractabil. Această premieră permite noului Z4 să înlocuiască două modele – BMW Z4 Roadster și BMW Z4 Coupé. În a doua parte a anului viitor va fi lansat în România și modelul X6 hibrid.
De asemenea, în prima parte a lui 2009 va intra pe piața românească și noul Mini Cooper Cabrio.
În februarie 2009 importatorul Kia, compania Kia Romauto, va începe comercializarea în România a unui nou model al mărcii coreene, denumit Soul.
Primăvara anului viitor va aduce și o noutate a Citroen, modelul C3 Picasso.
Tot în primele luni ale anului 2009 vor fi disponibile și noile generații ale Ford Ka și Ford Fiesta.
Honda Trading România, reprezentanța locală a constructorului japonez Honda, va lansa un nou model hibrid al mărcii, denumit Insight, la sfârșitul primăverii lui 2009, prețul de vânzare urmând să fie mai mic decât al celeilalte mașini hibride a Honda, Civic, care costă 22.600 euro cu TVA inclus.
Prima parte a anului viitor va aduce și o noutate din partea Chevrolet, prin modelul de clasă medie Cruze, iar Trust Motors, importatorul mărcii franceze Peugeot, va lansa automobilul 308 CC (coupe-cabriolet).
Automobilul Renault Laguna Coupe va fi disponibil din primăvară și este de așteptat ca noul Renault Megane să fie introdus pe piața locală tot în prima parte a anului.
Noutățile Volkswagen pentru 2009 sunt a doua generație a mașinii de familie Golf Plus, a cărui lansare locală este planificată pentru începutul anului, și noua generație a modelului Polo, care va intra pe piața românească spre sfârșitul anului viitor.
Producția primul SUV din istoria Dacia, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, este planificată pentru a doua parte a anului 2009, iar lansarea pe piață a modelului va fi făcută fie la sfârșitul anului viitor, fie la începutul lui 2010, potrivit ultimelor declarații ale oficialilor Dacia-Renault.
Până atunci sunt așteptate pe piața românească motoarele diesel pentru modelul Sandero, precum și propulsoarele pe benzină convertite la funcționarea pe GPL, pentru același model.
Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 51,1% în noiembrie, față de aceeași lună a anului trecut, la 14.466 unități, iar după primele 11 luni declinul a fost de 10,4% comparativ cu perioada similară din 2007, la 257.941 mașini.
Estimările mai multor companii din industria auto românească, printre care cele ale constructorului auto Dacia și ale celui mai mare importator, Porsche România, prevăd o piață totală de 320.000 – 330.000 de autovehicule noi în 2008, iar pentru segmentul autoturismelor un număr de circa 270.000 de unități noi livrate.
Potrivit acestor estimări, piața auto totală ar trebui să scadă cu aproximativ 10% în acest an față de 2007, iar segmentul autoturismelor să aibe un declin de 14-15%.
Previziunile făcute la sfârșitul lunii octombrie de către directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, indică o piață de 300.000 de autovehicule în 2009, nivel similar celui din 2006.