Bănci aproape goale

Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă



Elevii au fost întâmpinați în noul an școlar fără nici un manual pe bancă
Elevii au fost întâmpinați în noul an școlar fără nici un manual pe bancă

Aproximativ 3.500 de boboci de clasa I au început școala fără abecedare pe bănci. De partea cealaltă, tot atâția elevi suceveni de clasa a II-a au fost întâmpinați în noul an școlar fără nici un manual pe bancă.
Situația revoltătoare a fost generată de Ministerul Educației, care nu a reușit să finalizeze procedura de licitație pentru realizarea cărților școlare.
Mai mult de atât, întrucât din acest an școlar ministerul a schimbat programa, școlarii nu pot învăța la clasă după vechile manuale.
În această situație, greul cade pe umerii învățătorilor, care se văd nevoiți să improvizeze, să realizeze planuri de lecție, să gândească, să selecteze exerciții și, mai ales, să facă zeci și zeci de fișe pe care să le printeze și să le multiplice din buzunarul lor.
Parte dintre ei și-au planificat recapitulări, iar alții se gândesc să cumpere caiete auxiliare pentru a lucra la clasă.
Auxiliarele salvatoare
De pe băncile elevilor din clasele I și a II-a nu lipsesc penarele. La fel și din ghiozdane, unde mai au câteva foi și cam atât.
Adina Raicu este învățătoare la clasa I în cadrul Colegiului de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava. Cei 29 de elevi ai săi ar fi trebuit să primească, la început de an școlar, abecedare și manuale de matematică.
Cum acest lucru nu s-a întâmplat, mesele elevilor sunt goale, iar în ghiozdane au doar penare și fișele de lucru făcute de învățătoare.
„Săptămâna asta vom lucra pe fișe, vom face recapitulare, iar începând de săptămâna viitoare, vom lucra după niște caiete auxiliare, auxiliare care vor veni doar cu sprijinul financiar al părinților”, spune dascălul.
Învățătoarea mai povestește că, din cauza lipsei manualelor, perioada de timp pe care trebuie s-o petreacă pentru a-și pregăti lecțiile de la clasă este mai îndelungată, iar efortul este unul considerabil.
„E o muncă zilnică. Lucrăm diferențiat, în funcție de nivelul fiecărui copil, și atunci fișele pe care le facem trebuie adaptate. Nu pot doar să mă uit pe internet, să aleg o fișă la întâmplare și să vin cu ea la școală. Ea trebuie studiată, adaptată clasei”, a mai completat Adina Raicu.
La una din clasele a II-a ale colegiului, învățătoarea nu a fost prinsă pe picior greșit la acest început de an școlar. Încă de la începutul verii, acesta a procurat manuale auxiliare pentru matematică și română, astfel că orele de curs sunt ceva mai pline. Costurile pentru caietele speciale au fost suportate de părinți, aceștia scoțând din buzunar câte 32 de lei.
„În completare le aduc fișe pe care le concep eu, la disciplinele dezvoltare personală, matematică și explorarea mediului și comunicare în limba română. Este o muncă suplimentară pentru că trebuie să alegem noi conținuturile de parcurs. Dar o facem cu plăcere, aceasta este meseria pe care ne-am ales-o”, a spus învățătoarea Oana Chiriliuc.
Manuale la sfârșit de octombrie
Manualele după care învățăceii ar urma să studieze vor ajunge, cel mai devreme, în luna octombrie, după ce au apărut contestații în urma licitației pentru atribuirea comenzii de manuale, organizate de Ministerul Educației.
Nici manualele în format digital promise de Ministerul Educației nu au putut fi accesate din 15 septembrie.
Inspectorul școlar pentru învățământul primar de la Inspectoratul Școlar Suceava, Laurenție Șpac, a explicat că în jurul datei de 20 octombrie ar trebui să ajungă manualele pe bănci.



Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă
Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă
Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă
Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă
Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă
Improvizații, fișe și planuri de lecție realizate în pripă de învățătorii care nu au manuale la clasă
Elevii au fost întâmpinați în noul an școlar fără nici un manual pe bancă
Elevii au fost întâmpinați în noul an școlar fără nici un manual pe bancă


Recomandări

Competiție educațională de limbă engleză pentru copiii de clasa I la LTSM Cajvana. Învățarea prin joacă

Competiție educațională de limbă engleză pentru copiii de clasa I la LTSM Cajvana. Învățarea prin joacă
Competiție educațională de limbă engleză pentru copiii de clasa I la LTSM Cajvana. Învățarea prin joacă

Centrul respiro Casa Teona, din Suceava, cu servicii gratuite pentru copii cu dizabilități și părinții lor, a devenit funcțional

Kinetoterapeut Roxana Croitor, asistent social Eudochia Pîțu, ing. Cristea Costiuc, președintele Asociației Teona Ariana
Kinetoterapeut Roxana Croitor, asistent social Eudochia Pîțu, ing. Cristea Costiuc, președintele Asociației Teona Ariana

Centrul respiro Casa Teona, din Suceava, cu servicii gratuite pentru copii cu dizabilități și părinții lor, a devenit funcțional

Kinetoterapeut Roxana Croitor, asistent social Eudochia Pitu, ing. Cristi Costiuc, presedintele Asociatiei Teona Ariana
Kinetoterapeut Roxana Croitor, asistent social Eudochia Pitu, ing. Cristi Costiuc, presedintele Asociatiei Teona Ariana